FINANCIJE - NAJVEĆA BARIJERA

Na ljetovanje će 70% građana – privatan smještaj i dalje najpopularnija opcija

Foto: MasterIndex
1/3
04.06.2024.
u 10:52

Privatan smještaj je i dalje najpopularnija opcija (51%) što je na razini rezultata zadnjih godina. U vlastitoj vikendici ili kod rodbine i prijatelja odsjesti planira 35% građana, za hotel se odlučuje 17%, a za kampove 4%.

Čak 92% anketiranih građana planira neko putovanje ove godine, od čega 77% unutar Hrvatske. Više od polovice ispitanika namjerava putovati unutar Europe, dok se za avanturu na drugom kontinentu odlučuje 6% njih, pokazalo je istraživanje MasterIndex, koje je za Mastercard u Hrvatskoj provela agencija Improve.

Kad je riječ o ljetovanju, svoj odmor u Hrvatskoj planira provesti 70% ispitanika što je na razini prošlogodišnjih rezultata (72%), dok ljetovanje izvan Hrvatske zbog povoljnijih cijena preferira 7% onih koji neće ljetovati u Hrvatskoj. Najveća barijera ljetovanju su financije – svaki četvrti ispitanik kao razlog navodi financijsku nemogućnost, a 15% financijsku nesigurnost. Ipak, od onih koji ne planiraju odlazak na more, najviše (37%) je onih koji već žive na moru. Privatan smještaj je i dalje najpopularnija opcija (51%) što je na razini rezultata zadnjih godina. U vlastitoj vikendici ili kod rodbine i prijatelja odsjesti planira 35% građana, za hotel se odlučuje 17%, a za kampove 4%.

- Planirano prosječno trajanje ljetnog odmora u Hrvatskoj iznosi 9,9 dana. Kraća putovanja, do 7 dana, planira 57% ispitanika, češće mladi. Duži ljetni odmori planirani su ako se radi o smještaju u vlastitoj vikendici ili kod prijatelja (14 dana u prosjeku). Ljetovanje duže od 31 dan planira 2% ispitanika. U hotelima u prosjeku ispitanici ostaju 9 dana, a u kampovima 10 - tvrdi se u istraživanju. Većina planira ljetni odmor s partnerom ili supružnikom (48%) ili s članovima obitelji (43%). Svaki deseti na ljetovanje putuje sam.

VEZANI ČLANCI

U prosjeku na ljetnom odmoru planira se potrošnja od 1083 eura. Najveći (39%) je udio onih koji planiraju potrošiti između 501 i 1000 eura, dok manje od 500 eura troši 30 posto građana. Najviše planiraju potrošiti oni u dobi 40-49 godina. Oni koji planiraju hotelski smještaj, procjenjuju i znatno veće izdatke za ljetni odmor (u prosjeku 1695 eura), naročito oni koji preferiraju smještaj više kategorije.

- U prosjeku za ljetni odmor se planira potrošnja u visini 88 eura dnevno po osobi. Za ispitanike koji odsjedaju u hotelima taj iznos raste na 142 eura, u privatnom smještaju 91 eura, dok građani koji odmor provode u kampu ili vlastitom smještaju troše 64, odnosno 54 eura. 29% procjenjuje potrošnju do 30 eura, a 27% više od 100 eura - objašnjava se u istraživanju.

Veća potrošnja planira se ako se na odmor odlazi s partnerom ili prijateljima (115 eura dnevno), a ako se ide na odmor s obitelji, planirana potrošnja se kreće oko 36 eura dnevno po osobi i ona je manja što je veći broj članova s kojima se planira ljetovati.

- Smještaj prosječnog standarda i cijene bira 71% ispitanika, uz prosječnu potrošnju od 1039 eura ili 92 eura po danu, dok se za smještaj više kvalitete uz prosječnu potrošnju od 1600 eura i 122 eura po danu odlučuje 29% njih. Ovo ukazuje na koristi za turizam, lokalnu zajednicu i cijelu ekonomiju od unaprjeđenja kvalitete smještaja – veća potrošnja i popunjeni kapaciteti, čak i izvan sezone, recept su za održiviji turizam - izjavila je Gea Kariž, direktorica Mastercarda u Hrvatskoj. - Upravo je održivi turizam ono za što se zalažemo kroz naš projekt Uplift, usmjeren na osnaživanje malih poduzetnika u turističkom sektoru. Pružamo im alate i znanja potrebna za jačanje otpornosti i konkurentnosti na tržištu, čime doprinosimo dugoročnom razvoju hrvatskog turizma - zaključila je.

VEZANI ČLANCI

Prema najnovijem godišnjem izvješću Mastercard Economics Instituta Travel Trends 2024: Breaking Boundaries, turisti sve više preferiraju putovanja izvan ljetne turističke sezone (svibanj-lipanj i rujan-listopad). Natalia Lechmanova, glavna ekonomistica za Europu, Mastercard Economics Institute kazala je kako je ta promjena posebno je izražena u Hrvatskoj koja s povećanjem od 4,5 postotna boda u broju noćenja izvan ljetne sezone u posljednjem desetljeću drži prvo mjesto u ovom pozitivnom trendu među europskim zemljama.

Karticom smještaj plaća 53% ispitanika, čime se nastavlja trend pada plaćanja gotovinom započet 2021. godine.

Građanima su za odabir destinacije najvažniji omjer cijene i kvalitete smještaja (68%), a velik je udio onih koji traže odabir destinacije gdje nema gužvi (41%). Na popisu kriterija su, između ostalih, i dobra prometna povezanost, klimatski uvjeti, dobra gastronomska ponuda, raznolika kulturna ponuda i dobar noćni život.

Porast cijena općenito i dalje brine naše građane (46% ispitanika), ali znatno (10 postotnih bodova) manje nego godinu dana ranije. Raste i udio onih koji nemaju briga vezanih uz putovanja.

Ključne riječi

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije