U tijeku aktualne promjene hrvatske valute kune u euro, neki se građani, kako ističe Policijska uprava primorsko-goranska, odluče i za kratkoročna investiranja novca u nadi ostvarenja veće zarade. Ipak, nerijetko naizgled izvrsne financijske ponude, nađene uglavnom na internetu, mogu biti investicijska prijevara, odnosno prijevara u online kupovini. Policija zbog toga upozorava građane da prije uplate uvijek provjere istinitost objave, lokaciju i kontakte tvrtke koja se oglašava, a osobito da ne ustupaju svoje osobne podatke, broj bankovne kartice i PIN kartice.
Policija u posljednje vrijeme, kako ističe, često zaprima prijave građana koji su materijalno oštećeni nekom od internetskih prijevara. Prije par dana, primjerice, oštećena 78-godišnjakinja s područja Matulja je policiji prijavila kako je u kolovozu ove godine vidjela oglas na jednoj od društvenih mreža o sigurnom ulaganju novca i dobiti putem brokera, a koji jamči veliku zaradu te se upustila u komunikaciju s nepoznatom osobom. Takozvani brokeri iz inozemstva su je mjesecima uvjeravali da će na lagani način doći do izvrsne zarade. Vjerujući njima i u takvo sigurno poslovanje, uplatama je uložila 6250 eura, a za uplatu je instalirala i posebnu aplikaciju preko koje je uz novac poslala i svoje osobne podatke i broj bankovne kartice. Kada je početkom prosinca htjela podignuti dobit ili povratiti uloženi novac, brokeri više nisu bili dostupni za komuniciranje.
Na vrlo sličan način oštećen je i 40-godišnjak s području Krka koji je inozemnim brokerima uložio 770.000 kuna, odnosno gotovo 102.000 eura, ističe policija. Lažnim prikazivanjem činjenica stranci iz inozemstva doveli su i održavali u zabludi oštećenika nagovorivši ga da putem ugrađenih aplikacija potpisuje i takozvane ugovore o sigurnom ulaganju, a u kojima su ostavljeni njegovi osobni podaci i podaci o bankovnoj kartici. Unatoč obećanjima, do kraja studenoga 40-godišnjak nije dobio nikakvu dobit od ulaganja, već samo zahtjeve za daljnja ulaganja. Kada je htio povratiti uloženi novac, njegovi brokeri mu više nisu odgovarali te je oštećenik shvatio da je prevaren.
- Pozivamo oštećene građane da svaku vrstu sumnje u prijevaru odmah prijave policiji na broj 192 i banci u kojoj se nalazi njihov bankovni račun. Posebno molimo da pri tome sačuvaju svu relevantnu dokumentaciju (e-mailovi, poruke s društvenih mreža i grupa, podatke o transakcijama, aplikacije koje su trebali instalirati na računala i pametne telefone za provedbu transakcija) koja će policiji pomoći u otkrivanju počinitelja kaznenih djela - navodi PU primorsko-goranska.
Građanima, također, savjetuju da za sigurno investiranje novca ne vjeruju u lažne oglase i ponude s interneta, osobito iz inozemstva, već neka se osobno jave stručnjacima u hrvatskim ovlaštenim agencijama, odnosno u Hrvatsku agenciju za nadzor financijskih usluga (Hanfa), u čiji djelokrug i nadležnost spada nadzor financijskih tržišta, financijskih usluga te pravnih i fizičkih osoba koje te usluge pružaju.