Poznanstvo ministrice Blaženke Divjak i Lidije Kralj dugo je trideset godina. Upoznale su se još kao studentice na Prirodoslovno-matematičkom fakultetu, studiju matematike, a od prekjučer su i službeno suradnice. Točnije Kralj je na prijedlog ministrice Divjak, a uz odobrenje Vlade, imenovana pomoćnicom.
Najuži krug suradnika
Ušla je tako u najuži krug ministričinih suradnika – pa zajedno s imenovanim tajnikom i fizičarom Tomom Antičićem, ravnateljem škole Vladom Prskalom, ali i nedavno imenovanom Brankom Ramljak, državnom tajnicom u Ministarstvu znanosti i obrazovanja, zatvorila krug izabranih suradnika ministrice Divjak.
Tako “kompletni”, vremena za odugovlačenje s najvažnijom reformom u Hrvatskoj – onoj obrazovanoj – više nemaju. Od njih se sada, bez ikakvih opravdanja, očekuju konkretni i žurni potezi u reformi školstva – prije svega nastavku u radu kurikularne reforme. Zna to i novoizabrana pomoćnica ministrice Kralj, koja je i sama bila članica Nacionalnog vijeća za odgoj i obrazovanje, u kojoj joj je primarna zadaća bila razvoj nacionalnih strategija i kurikuluma.
Dapače, zaposlenici u školstvu njezino imenovanje dočekali su s odobravanjem jer kažu, riječ je o profesorici matematike i informatike koja je nekad radio u nastavi uvrštenoj na listu najinovativnijih nastavnika.
Nadaju se, nastavljaju, da će Kralj inzistirati na nastavku reforme. Logičan je to put jer Kralj i jest autorica kurikuluma informatike napisane u doba prvog voditelja Ekspertne radne skupine Borisa Jokića, zagovornica teze da se postojeći kurikulumi ne mogu samo ignorirati i ne primijeniti se u nastavi, a rad šestotinjak stručnjaka jednostavno biti pospremljen u ladice.
Pomak prema računalnom razmišljanju i programiranju, rješavanje zagonetki, analiza problema i smišljanje rješenja u informatici već od prvog razreda osnovne škole temelj su, podsjetimo, toga napisanog kurikuluma. Njegovom izradom, podsjećala je još i prije Lidija Kralj, predmet informatike podijeljen je na tri cjeline.
– Tehnologija bi djeci trebala postati alat za svrhovito i primjereno korištenje, kao pomoć u učenju ili realizaciji nekih poslova, a ne samo za društvene mreže i konzumiranje ponuđenih sadržaja – izjavljivala je prošle godine.
Dapače, naglašavala je važnost digitalnog sadržaja, istih takvih udžbenika, ali i nužnost upoznavanja učenika s e-društvom i različitim servisima poput e-građani i e-upis. Još za prvog velikog prosvjeda za obrazovanje jasno je poručila – ni jedan od članova koji su radili na kurikularnim dokumentima nije biran po političkoj liniji. Od 2008. Lidija Kralj je i voditeljica nacionalne kampanje za podizanje razine svijesti o sigurnijem internetu, ali i eTwinning ambasadorica.
Specijalizirana i za fondove EU
Osim iskustva u školskom sustavu, rada na udžbenicima i brojnim drugim radionicama koji su navedeni u njezinu životopisu, Kralj je od lani i voditeljica međunarodnog natjecanja Dabar u Hrvatskoj. Riječ je o natjecanju kojim se potiče razvoj računalnog razmišljanja, logičkog zaključivanja i informatike. Od rujna 2016. svoju je karijeru nastavila na Visokom učilištu Algebra, a s njom kao suradnicom Ministarstvo obrazovanja dobiva stručnjaka koji je specijaliziran u pisanju projekata za financiranje iz fondova Europske unije.
iako su svi relevantni proglasili tu Jokićevu reformu školstva kao totqalni promašaj ti zlotvori i dalje provode te svoje nakarade . Jokić je pripremljen u Londonu da uništi hrvatsko školstvo . Glavna i osnovna stvar je djecu uvjeriti da su humaniodni primati i da je to dokazana znanstvena činjenica.