Kompletiran obrazovni tim

Najinovativnija profesorica sad je pomoćnica Blaženke Divjak

Lidija Kralj
Foto: Sanjin Strukić/PIXSELL
1/4
29.07.2017.
u 18:14

Ministrica Divjak i Lidija Kralj upoznale su se na studiju PMF-a. Trideset godina poslije – jedna je drugoj pomoćnica

Poznanstvo ministrice Blaženke Divjak i Lidije Kralj dugo je trideset godina. Upoznale su se još kao studentice na Prirodoslovno-matematičkom fakultetu, studiju matematike, a od prekjučer su i službeno suradnice. Točnije Kralj je na prijedlog ministrice Divjak, a uz odobrenje Vlade, imenovana pomoćnicom.

Najuži krug suradnika

Ušla je tako u najuži krug ministričinih suradnika – pa zajedno s imenovanim tajnikom i fizičarom Tomom Antičićem, ravnateljem škole Vladom Prskalom, ali i nedavno imenovanom Brankom Ramljak, državnom tajnicom u Ministarstvu znanosti i obrazovanja, zatvorila krug izabranih suradnika ministrice Divjak.

Tako “kompletni”, vremena za odugovlačenje s najvažnijom reformom u Hrvatskoj – onoj obrazovanoj – više nemaju. Od njih se sada, bez ikakvih opravdanja, očekuju konkretni i žurni potezi u reformi školstva – prije svega nastavku u radu kurikularne reforme. Zna to i novoizabrana pomoćnica ministrice Kralj, koja je i sama bila članica Nacionalnog vijeća za odgoj i obrazovanje, u kojoj joj je primarna zadaća bila razvoj nacionalnih strategija i kurikuluma.

Dapače, zaposlenici u školstvu njezino imenovanje dočekali su s odobravanjem jer kažu, riječ je o profesorici matematike i informatike koja je nekad radio u nastavi uvrštenoj na listu najinovativnijih nastavnika.

Nadaju se, nastavljaju, da će Kralj inzistirati na nastavku reforme. Logičan je to put jer Kralj i jest autorica kurikuluma informatike napisane u doba prvog voditelja Ekspertne radne skupine Borisa Jokića, zagovornica teze da se postojeći kurikulumi ne mogu samo ignorirati i ne primijeniti se u nastavi, a rad šestotinjak stručnjaka jednostavno biti pospremljen u ladice.

Pomak prema računalnom razmišljanju i programiranju, rješavanje zagonetki, analiza problema i smišljanje rješenja u informatici već od prvog razreda osnovne škole temelj su, podsjetimo, toga napisanog kurikuluma. Njegovom izradom, podsjećala je još i prije Lidija Kralj, predmet informatike podijeljen je na tri cjeline.

Tehnologija bi djeci trebala postati alat za svrhovito i primjereno korištenje, kao pomoć u učenju ili realizaciji nekih poslova, a ne samo za društvene mreže i konzumiranje ponuđenih sadržaja – izjavljivala je prošle godine.

Dapače, naglašavala je važnost digitalnog sadržaja, istih takvih udžbenika, ali i nužnost upoznavanja učenika s e-društvom i različitim servisima poput e-građani i e-upis. Još za prvog velikog prosvjeda za obrazovanje jasno je poručila – ni jedan od članova koji su radili na kurikularnim dokumentima nije biran po političkoj liniji. Od 2008. Lidija Kralj je i voditeljica nacionalne kampanje za podizanje razine svijesti o sigurnijem internetu, ali i eTwinning ambasadorica.

Specijalizirana i za fondove EU

Osim iskustva u školskom sustavu, rada na udžbenicima i brojnim drugim radionicama koji su navedeni u njezinu životopisu, Kralj je od lani i voditeljica međunarodnog natjecanja Dabar u Hrvatskoj. Riječ je o natjecanju kojim se potiče razvoj računalnog razmišljanja, logičkog zaključivanja i informatike. Od rujna 2016. svoju je karijeru nastavila na Visokom učilištu Algebra, a s njom kao suradnicom Ministarstvo obrazovanja dobiva stručnjaka koji je specijaliziran u pisanju projekata za financiranje iz fondova Europske unije.

Komentara 10

MI
misho32
00:15 30.07.2017.

iako su svi relevantni proglasili tu Jokićevu reformu školstva kao totqalni promašaj ti zlotvori i dalje provode te svoje nakarade . Jokić je pripremljen u Londonu da uništi hrvatsko školstvo . Glavna i osnovna stvar je djecu uvjeriti da su humaniodni primati i da je to dokazana znanstvena činjenica.

DU
Deleted user
10:33 30.07.2017.

Svaka čast tim novoimenovanim gospojama i gospodi, nemamo ništa protiv njih, ali jedno je sigurno - kvaliteta školstava i znanosti u idućih nekoliko godina neće se pomaknuiti ni za puki milimetar. Razlog je jednostavan - dok se na učitelje ii profesore ne počnu primjenivati društvena mjerila kakva zaslužuju, dok im se plaće ne udvostruče i dok se ne uvede sustav čvrstog i stalnog nadzora njihova rada te ne skreše sadašnji prevelik utjecaj učenika i roditelja na njihove profesionalne odluke (u prvom redu pri ocjenjivanju), dotle nema pomaka na bolje. S društveno marginaliziranim, potplaćenim i preplašenim nastavnicimn nema napretka. Slično vrijedi i za znanstvenike.

Avatar 123456
123456
09:38 30.07.2017.

Masoni ne odustaju lako, ali budu. Čini se da bez toljage nebu sreće!!

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije