Izgradnja školske vrtne kućice za ptice ili izgradnja školskog vrta sa sustavom odvodnje i drenaže, osnovna znanja i vještine vezani uz novac, cijene proizvoda, potrošačke navike, štednja, učenje o vlastitoj i tuđoj sigurnosti u prometu, ali i učenje o vrednovanju sebe, formiranju vlastitog identiteta, sve su to teme koje očekuje učenike u novom školskom predmetu koji se uvodi u škole. Riječ je o predmetu koji će nositi naziv praktične vještine, a ubuduće će biti obvezan predmet za učenike od prvog do četvrtog razreda osnovnih škola Hrvatske.
Prije nego što se spomenuti predmet uvede u redovnu nastavu, proći će eksperimentalnu fazu počevši od iduće školske godine kada će biti uveden u prvih 50 osnovnih škola koje će tek biti odabrane, a koje će prve eksperimentirati s cjelodnevnom nastavom koja se uvodi u obrazovni sustav Hrvatske. Za sam predmet još nije izrađen kurikulum, no upravo je zatvoren javni natječaj za izbor članova radne skupine za rad u sklopu eksperimentalnog programa osnovne škole koji će, među ostalim, izraditi kurikulum za spomenuti predmet.
Poznato je da će u cjelodnevnoj nastavi predmeti i satnice morati biti drugačije organizirani, što ostavlja prostor za nove predmete i drugačiji koncept podučavanja, kao i činjenicu da će najmlađi učenici između ostalog dobiti i veću satnicu tjelesnog odgoja. Tjelesni tako više neće predavati učiteljice nego kineziolozi koje će škole morati angažirati, a čija će se nova satnica primijeniti u već spomenutih prvih 50 eksperimentalnih škola.
– Riječ je o praktičnim vještinama, dakle predmetu koji bi se u okviru eksperimentalne cjelodnevne škole od iduće školske godine izvodio jednom tjedno za učenike od 1. do 4. razreda. Trebale bi ga provoditi učitelji razredne nastave koji bi prošli edukacije za to – poručuju iz Ministarstva obrazovanja. I dok se tek očekuju detalji novog predmeta za najmlađe učenike, po smjernicama je jasno da će u novom predmetu učenici učiti vještine pravilnog postupanja u raznim opasnim situacijama te u situacijama gdje je potrebna pomoć sebi i vršnjacima, temeljem igri vježbat će donošenje odluka te će učiti popravljati stvari alatima, a učit će i o kućanskim poslovima poput čišćenja, kuhanja, održavanja, recikliranja, ali i rukovanja aparatima.
Oni koji budu izrađivali kurikulum morat će u njega po smjernicama Ministarstva obrazovanja ugraditi i učenje o štednji energije, ali i učenje kako, primjerice, samostalno popraviti gumu ili lance na biciklu, zatvoriti vodu, kao i koje su važnosti dijeljenja, umjerenosti i štedljivosti.
VIDEO Krizni timovi u školama: U prvom srednje učenici dižu ruku na sebe
Izumili su domaćinstvo ??