BLINDIRAN I MODERAN

Najtajanstveniji i najpoznatiji vlak na svijetu: Luksuz Kim Jong - una

DPRK-PYONGYANG-KIM JONG UN-U.S.-SUMMIT-DEPARTURE
Foto: /XINHUA/PIXSELL
1/3
28.12.2020.
u 10:47

Pri izradi vagona korišteni su posebni materijali pa su tako vagoni neprobojni za streljivo i granate raznih kalibara, a onemogućeno je i zvučno, radarsko i termoprisluškivanje

Sjeverna Koreja važi za najzatvoreniju državu svijeta iz koje, samim tim, informacije dolaze na kapaljku. Mnogo toga iz svakodnevnoga života te države i danas je nepoznato i onda, opet razumljivo, izaziva veliki interes kod građana cijeloga svijeta. Jedna od takvih sjevernokorejskih zanimljivosti je i posebni putnički vlak kojim se kreće vrhovni vođa Sjeverne Koreje Kim Jong – un, a prije njega i njegovi otac Kim Jong – il i djeda Kim Il - sung.

Radi zatvorenosti države sva trojica su rijetko napuštali granice Sjeverne Koreje, a kada bi i putovali negdje išli bi posebnim putničkim vlakom za koji se tvrdi da je blindiran i osigurava preživljavanje u slučaju nuklearnog, kemijskog ili bakteriološkog napada. Poznato je kako je prvi vlak za čelnike sjeverne Koreje stigao iz tadašnjeg SSSR-a kao poklon Josifa Visarionoviča Staljina tadašnjeg vrhovnom vođi sjeverne Koreje Kim Il – sungu s kojim je doputovao i u bivšu SFRJ. Taj vlak kasnije je moderniziran, a služio je i podloga za nove vlakove koji su kasnije proizvedeni u tvornicama u Sjevernoj Koreji. U jednome od vagona blindiranoga vlaka u prosincu 2011. godine preminuo je i Kim Jong – il što je potvrdila i sjevernokorejska televizija. 

Tradicija je nastavljena do danas pa tako i današnji vrhovni vođa Sjeverne Koreje Kim Jong – un, koji inače ima strah od letenja i koji se školovao u Švicarskoj, putuje blindiranim vlakom, a na raspolaganju ima flotu od 6 vlakova, odnosno 90 posebno opremljenih vagona. O životu u Sjevernoj Koreji najviše znaju njihovi susjedi, Južna Koreja, čiji mediji tvrde da vagoni raspolažu s posebno ugrađenom modernom telekomunikacijskom opremom i satelitskim telefonima.

Vlak kojim putuje Kim Jong – un kreće se brzinom do 60 km/h. Pretpostavlja se kako je razlog tome njegova težina. Trasa kojom se kreće vlak s vrhovnim vođom mora biti 24 sata prije slobodna, a blindirani vlak uvijek je podijeljen u 3 kompozicije od kojih svaka ima posebnu zadaću. Prva kompozicija služi kao sigurnosna provjera, u jednome od vagona druge kompozicije nalazi se Kim Jong – un, a u trećoj se nalazi komunikacijska oprema i osiguranje. U jednome od vagona se nalazi i Kimov skupocjeni blindirani Mercedes.

Pri izradi vagona korišteni su posebni materijali pa su tako vagoni neprobojni za streljivo i granate raznih kalibara, a onemogućeno je i zvučno, radarsko i termoprisluškivanje. Svi kanali za komunikaciju su kodirani tako da je onemogućeno presretanje informacija. Prema televizijskim snimkama vanjska strana vagona je iznimno čista, a nije rijedak niti slučaj da se vagoni brišu i dok vlak ne stane u potpunosti ili pak ne postigne dovoljnu brzinu pri kretanju. Koliko god vlak zelene boje izvana djeluje skromno prema pisanju južnokorejskih medija njegova unutrašnjost prepuna je luksuza. Kada je riječ o unutrašnjosti mediji su prikazali vagon za sastanke u kojemu Kim Jong – un dočekuje svoje uzvanike, a gdje u oči upadaju kožne fotelje ružičaste boje. Spominju si i puni sanduci skupocjenih pića od kojih su mnoga dovezena iz Europe. Služi se skupocjeni šampanjac, švicarski sir, a jedu jastozi, kavijar i razni drugi delikatesi za koje su zaduženi vrhunski kuhari. 

VIDEO Sanacija štete od potresa u Sisku

Ključne riječi

Komentara 46

AO
ante.oreskovic75
12:45 28.12.2020.

moje iznenađenje!!!!Kao da Tito nije koristio tri vlaka iz istih razloga?Osiguranje je bilo uz prugu svakih nekoliko metara i tako dalje!To je nama kada borba dala.........

DO
Domumom
16:46 28.12.2020.

Naši su male mace. Obični blindirani mercedesi. Učite od kima.

MO
modovisisajteMaraschino
19:02 28.12.2020.

"Vlak kojim putuje Kim Jong – un kreće se brzinom do 60 km/h. Pretpostavlja se kako je razlog tome njegova težina." - Rugala se sova sjenici... a HŽ ima kao brže vlakove? Oni prazni ne mogu toliko brzo povući.

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije