Prolaz kroz Biokovo

Ukida se naplata prolaza kroz tunel Sveti Ilija

Ispred tunela Sv. Ilija
Foto: Ivo Čagalj/PIXSELL
1/6
23.11.2017.
u 09:12

Župan Blaženko Boban najavio je ukidanje tunelarine od 1. siječnja 2018., no u Ministarstvu prometa ne navode datum

Od 1. siječnja sljedeće godine prolaz kroz tunel Sveti Ilija bit će besplatan. Tu vijest jučer je na konferenciji za novinare priopćio splitsko-dalmatinski župan Blaženko Boban.

– Prekjučer popodne obradovala me poruka ministra mora, prometa i infrastrukture Olega Butkovića da se od 1. siječnja ukida tunelarina za tunel Sveti Ilija – kazao je Boban. Iako je župan izašao u javnost s konkretnim datumom, u resornom Ministarstvu kažu da su na tu temu održani sastanci i da pripremaju rješenje, no ne navode kad bi to moglo službeno stupiti na snagu. Tunel kroz Biokovo otvoren je 2013. i prolaz kroz njega za osobne automobile plaća se 20 kuna. Korisnici ENC-a pak imaju popust od 60 posto pa prolaz plaćaju 7,83 kune. Otkako je tunel pušten u promet, lokalno stanovništvo tražilo je da bude oslobođeno plaćanja prolaza kroz tunel. Boban je kazao da je ukidanje tunelarine demografska mjera.

– U Imotskom sam se često susreo s mladim ljudima koji sezonski rade u makarskom primorju, nekad i dvokratno. I sad zamislite da jedna mlada obitelj četiri puta dnevno ide na posao i s posla, koliki je to izdatak – izjavio je Boban. On je istaknuo da je naplata prolaza kroz Svetog Iliju jedini slučaj u Hrvatskoj gdje građani plaćaju prilaz autocesti, a za dionicu koja i ne bi trebala spadati pod nadležnost HAC-a.

Boban smatra da dionica te ceste, uključujući tunel, ionako pripada Hrvatskim cestama (HC) te je najavio da će tunel na jednoj od sljedećih sjednica Vlade biti prebačen u nadležnost HC-a. HAC je u izgradnju tunela Sveti Ilija uložio 598,4 milijuna kuna, a otkako je otvoren, kroz njega je dosad prošlo 5,3 milijuna vozila i naplaćena je cestarina od 91,3 milijuna kuna. U prvih deset mjeseci 2017. ubrano je 22,5 milijuna kuna od tunelarine.

U HAC-u kažu da godišnji troškovi redovnog održavanja tunela iznose oko devet milijuna kuna. HAC bi bez tunelarine od Svetog Ilije ostao bez znatnog dijela prihoda i to u periodu restrukturiranja. HC bi pak dobio tunel koji mora održavati, a ne bi donosilo nikakve prihode. Tunel Sveti Ilija pak ima alternativu jer se do mora ili unutrašnjosti može doći zaobilaznom cestom. Stanovnici Krka i Istre pak nemaju alternativu za Krčki most ili tunel Učku pa bi se moglo očekivati da i oni zatraže ukidanje mostarine, odnosno tunelarine.

Komentara 2

WE
westsouth
11:28 23.11.2017.

ukinite naplatu auto ceste Lekenik -Zagreb.

DU
Deleted user
15:02 23.11.2017.

Samo na znanje polupismenom novinaru...stanovnici Krka, Cresa i Lošinja imaju besplatan prolazak Krčkim mostom, a alternativni pravac tunelu Učka je stara cesta preko Učke. Zemljopis, osnovna škola...

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije