CVH

Ne čekajte istek prometne dozvole da odete na tehnički pregled

CVH
04.06.2021.
u 08:50

Na tehnički pregled treba otići nekoliko dana ranije, ostaviti vremena za odlazak na servis i uklanjanje nedostataka, budu li oni uočeni prilikom tehničkog pregleda vozila - upozorava Tomislav Škreblin, rukovoditelj tehničkog odjela Centra za vozila Hrvatske

Ispravnost automobila među ključnim je preduvjetima za sigurnost prometa. Nažalost, na redovnom tehničkom pregledu svake godine neispravnim bude proglašeno 20-25 posto vozila. Lani je takvih vozila bilo 446.410. Svako od njih moralo je ponoviti tehnički pregled, o čemu njihovi vlasnici vjerojatno nisu razmišljali odlazeći s automobilom na redovan tehnički pregled.

- Prije svega, valja se odviknuti od odlaska na redovan tehnički pregled zadnji dan važenja prometne dozvole. Treba otići nekoliko dana ranije, ali isključivo u mjesecu u kojemu prometna dozvola ističe, kako bi si ostavili vremena za eventualni odlazak na servis i uklanjanje nedostataka, budu li oni uočeni prilikom tehničkog pregleda vozila - upozorava Tomislav Škreblin, rukovoditelj tehničkog odjela Centra za vozila Hrvatske.

- Upravo je odlazak u stanicu za tehnički pregled zadnjeg dana važenja prometne dozvole – ili čak u danima nakon njezina isteka – jedna od navika naših vozača. No, time sami sebi nepotrebno stvaraju pritisak, jer čak i kad smatrate da kvalitetno održavate automobil može se dogoditi da ste među vozačima koji moraju ponoviti tehnički pregled. Najčešće neispravnosti prošle godine utvrđene na redovnom tehničkom pregledu one su koje se odnose na uređaj za kočenje. Kočnice nisu bile ispravne na 550.777 osobnih automobila, odnosno na svakom četvrtom pregledanom automobilu.

Druga najčešća greška na tehničkom pregledu odnosi se na uređaje za osvjetljavanje i svjetlosnu signalizaciju. Na čak 509.501 automobila utvrđena je neispravnost na tim uređajima, što je 23,83 posto od ukupno pregledanih automobila. Među češćim neispravnostima su i one na samonosivoj karoseriji i šasiji, te neispravnosti na osovinama, kotačima, gumama i ovjesu. Neprolazak na tehničkom pregledu ipak nije katastrofa, već signal da treba poraditi na sigurnosti automobila. Što se sve kontrolira na ponovljenom tehničkom pregledu i na koje dodatne troškove vlasnik vozila treba računati, kazuje naš gost Tomislav Škreblin, rukovoditelj tehničkog odjela Centra za vozila Hrvatske.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije