Prodaja tjestenine, krumpira, piletine, pa čak i kondoma, upravo je zadnjih mjeseci, unatoč recesiji, doživjela pravi procvat.
Nekima “svanulo”
Kao da se obistinila poslovica Dok jednom ne smrkne, drugom ne osvane,
proizvođači određenih vrsta robe zadovoljno trljaju ruke jer im se
prodaja zbog sve tanjih novčanika kupaca – povećala!
– Situacija je teška i prilagođavamo se prilikama. Do prije nekoliko
mjeseci puno sam češće kupovala junetinu, gljive i slične, nazovimo ih
tako, delicije, ali sada sam malo korigirala obiteljsku prehranu i
navike trošenja. Jedemo više tjestenine, više jela od krumpira i
sezonskog povrća, više piletine. Tako mjesečno uštedim nekoliko stotina
kuna, što nije nezanemarivo jer mi plaća iznosi oko četiri tisuće.
Ušteda mi dobro dođe jer u ovo krizno vrijeme nitko ne zna što mu
donosi sutra – kaže Brođanka Martina Lemić.
Luksuzna roba – out
Ove su se godine, dodaje, ona i suprug odrekli obnove garderobe, odjeće
i obuće, a jedino na čemu ne štede odjeća je za njihovu petogodišnju
kćer. Trend su primijetili i prodavači, koji su pojačali ponudu
artikala koji ne nose zvučne etikete, ali su i desetak posto jeftiniji
od proizvoda poznatih robnih marki.
– Kupci kao da se vode razmišljanjem ‘ako se ne može pojesti, ne treba
mi’. Nije više bitna ambalaža, okus ili kvaliteta, svi se vode mišlju
kako uštedjeti koju kunu. Dok je prije samo godinu dana prodaja
proizvoda poznatih robnih marki bila dominantna, danas se većina kupaca
odlučuje za nepoznate, jeftinije proizvode. Isto je i sa slatkišima,
dok je prodaja luksuznije robe poput parfema ili skupljih pribora za
brijanje gotovo prepolovljena – kaže trgovkinja Ljerka Marjanović.
KRUMPIR UMJESTO JUNETINE Tanki novčanici promijenili navike Brođana