U povodu sutrašnjeg sastanka predstavnika vlasti s predstavnicima EU, na
kojima će se dogovorati uvjeti privatizacije hrvatskih brodogradilišta,
oglasila se Koordinacija brodograđevnih sindikata kojoj je prisustvovao
i Ozren Matijašević, predsjednik Hrvatske udruge sindikata.
Izvoz je izlaz iz recesije
- Imali smo i sastanak s Polančecom, ali glas razuma očito nije
djelovao. Struka se ne respektira, pa nema pozitivne reakcije. Proces
privatizacije, bez obzira na trenutačno stanje u hrvatskoj brodogradnji
i na krizu u svijetu koja će dovesti još gora vremena, ide dalje. Mi
smo još 13. studenoga političkim strankama i Saboru uputili zahtjev da
se organizira tematska sjednica o obustavi privatizacije ili
dogovaranju privatizacije unutar prihvatljivih okvira, ali odaziva nije
bilo. Uljudnost nalaže da se da odgovor, tim više što smo mi udruga s
više od 6 tisuća zaposlenih u brodogradnji, ali on nije stigao na našu
adresu - rekao je Matijašević i osvrnuo se na gubitke u brodogradnji.
- Hrvatska brodogradnja nezasluženo je došla na stup srama, a
neodgovornost političkih krugova nastoji joj nanijeti još veću štetu.
Od 2003. hrvatska je proizvela, prodala i predala 97 brodova. Izravni
gubitak nije 44 milijarde koje spominje Mudrinić, niti 15 do 17, koliko
kaže Polančec, nego 6,3 milijardi kuna. Čak i od toga se može odbiti
opravdan gubitak od 4,7 milijardi nastao zbog valutnog odnosa dolara i
eura, kao i zbog promjene cijene čelika - osvrnuo se Matijašević na
gubitke u brodogradnji.
- Izlaz iz recesije izvozno je gospodarstvo, a u njemu brodogradnja
sudjeluje sa 12 do 15 posto. Budući da u Hrvatskoj izvoz pokriva samo
44 posto uvoza, moramo shvatiti koliko je njeno značenje. Nećemo
dopustiti vrstu privatizacije kakvu traži Neeli Kroes i neće jedini
uvjet privatizacije biti novac jer je to protuzakonito. Treba očuvati
radna mjesta i osigurati nastavak djelatnosti. Inače, svim ćemo
sredstvima, štrajkom, čak i prosvjedom na zabranjenim mjestima,
spriječiti privatizaciju - kaže Matijašević.
Danas gotova priča?
Ako se ipak ispune uvjeti koje sindikati traže, a uključuju još i
rezanje navoza umjesto ukupne tonaže i zadržavanje lokacije, priča o
privatizaciji mogla bi biti gotova već sutra.
HUS Neodgovornost prema brodogradnji