HUS Neodgovornost prema brodogradnji

Nećemo prihvatiti lošu privatizaciju

11.12.2008.
u 16:21

U povodu sutrašnjeg sastanka predstavnika vlasti s predstavnicima EU, na kojima će se dogovorati uvjeti privatizacije hrvatskih brodogradilišta, oglasila se Koordinacija brodograđevnih sindikata kojoj je prisustvovao i Ozren Matijašević, predsjednik Hrvatske udruge sindikata.

Izvoz je izlaz iz recesije
- Imali smo i sastanak s Polančecom, ali glas razuma očito nije djelovao. Struka se ne respektira, pa nema pozitivne reakcije. Proces privatizacije, bez obzira na trenutačno stanje u hrvatskoj brodogradnji i na krizu u svijetu koja će dovesti još gora vremena, ide dalje. Mi smo još 13. studenoga političkim strankama i Saboru uputili zahtjev da se organizira tematska sjednica o obustavi privatizacije ili dogovaranju privatizacije unutar prihvatljivih okvira, ali odaziva nije bilo. Uljudnost nalaže da se da odgovor, tim više što smo mi udruga s više od 6 tisuća zaposlenih u brodogradnji, ali on nije stigao na našu adresu - rekao je Matijašević i osvrnuo se na gubitke u brodogradnji.

- Hrvatska brodogradnja nezasluženo je došla na stup srama, a neodgovornost političkih krugova nastoji joj nanijeti još veću štetu. Od 2003. hrvatska je proizvela, prodala i predala 97 brodova. Izravni gubitak nije 44 milijarde koje spominje Mudrinić, niti 15 do 17, koliko kaže Polančec, nego 6,3 milijardi kuna. Čak i od toga se može odbiti opravdan gubitak od 4,7 milijardi nastao zbog valutnog odnosa dolara i eura, kao i zbog promjene cijene čelika - osvrnuo se Matijašević na gubitke u brodogradnji.

- Izlaz iz recesije izvozno je gospodarstvo, a u njemu brodogradnja sudjeluje sa 12 do 15 posto. Budući da u Hrvatskoj izvoz pokriva samo 44 posto uvoza, moramo shvatiti koliko je njeno značenje. Nećemo dopustiti vrstu privatizacije kakvu traži Neeli Kroes i neće jedini uvjet privatizacije biti novac jer je to protuzakonito. Treba očuvati radna mjesta i osigurati nastavak djelatnosti. Inače, svim ćemo sredstvima, štrajkom, čak i prosvjedom na zabranjenim mjestima, spriječiti privatizaciju - kaže Matijašević.

Danas gotova priča?
Ako se ipak ispune uvjeti koje sindikati traže, a uključuju još i rezanje navoza umjesto ukupne tonaže i zadržavanje lokacije, priča o privatizaciji mogla bi biti gotova već sutra.




Ključne riječi

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije