JESTE LI ZNALI?

Neki auti imaju zelene kapice na ventilima guma: One su postavljene s razlogom

Zamjena ljetnih guma zimskima koje su obavezne na vozilima od 15. studenog do 15. travnja
Foto: Marko Prpic/PIXSELL
1/3
17.02.2024.
u 11:49

Zelene kapice na ventilima označavaju da gume nisu napuhane mješavinom s kisikom

Zeleni poklopci ventila na gumama automobila su rijetki, no postoje s razlogom. Oni su postavljeni na gume koje su napuhane dušikom, umjesto mješavine s kisikom. Karakteristike dušika sprečavaju oksidaciju gume te smanjuju mogućnost izbijanja požara, budući da nema oksidans, navodi Revija HAK.

Njemački autoklub (ADAC) objavio je informacije nakon testiranja dušika pri pumpanju guma. Punjenje guma dušikom ili takozvanim plinom za gume košta oko 12 eura u Njemačkoj, a u Hrvatskoj je nešto jeftinije. Automobilske gume tada bi trebale manje gubiti pritisak. Dušik ima lošiji koeficijent difuzije od kisika zbog svojih malo većih molekula pa zbog toga sporije izlazi iz gume, 

Duga prednost je manji rizik od požara pa su zbog toga dušikom ispunjene gume komercijalnih zrakoplova, automobila Formule 1 ili transportera opasne robe. Naime, te su gume inače izložene ekstremnim opterećenjima i mogu početi gorjeti u slučaju ekstremnih ubrzanja u slučaju kvara ili nedovoljnog tlaka zraka. Ta su opterećenja znatno veća nego u cestovnom prometu.

Revija HAK ističe kako prednosti punjenja guma dušikom postoje, ali su minimalne. Također, dodaje se kako punjenje dušikom ne oslobađa vozače obveze redovitog provjeravanja tlaka.

GALERIJA Znate li što znače ove lampice u automobilima? Zbog nekih morate odmah ugasiti vozilo!

Zamjena ljetnih guma zimskima koje su obavezne na vozilima od 15. studenog do 15. travnja
1/6
Ključne riječi

Komentara 3

DE
Dex
13:44 17.02.2024.

automobilske gume se ne mogu zapaliti same od sebe a mogu jedino eksplodirati od prevelikog tlaka

TU
tutek
12:45 17.02.2024.

Ono bitno nije napisano: a to je da zrak već IMA 79% dušika u sebi, a da punjenje guma dušikom zapravo samo poveća taj postotak sa 79 na nekih 90-92%. Točno je da će manji postotak kisika spriječiti gorenje, ali zašto bi se automobilska guma zapalila? Jedino ako ju zaliješ benzinom i kresneš šibicom. Ne punim gume dušikom nego kontroliram tlak jednom mjesečno, a zapravo NE PUŠTAJU uopće nego tlak u gumama varira ovisno o vanjskoj temperaturi. Ako je npr. pri 0 stupnjeva 2,5 na 20 stupnjeva će se gume same "napumpati" na 2,7. Dakle za svakih 10 stupnjeva više il imanje tlak u gumama se promijeni za cca 0,1 bar.

TU
tutek
12:54 17.02.2024.

Kad bi ta mitologija o dušiku imala smisla, odnosno da kisik izlazi iz guma a dušik ostaje, onda bi se gume vremenom SAME od sebe napunile dušikom. Jer bi, recimo napumpane gume na 2.5 bara kad ostanu bez kisika bile na cca 2.0 bara i ostao bi samo čisti dušik u njima. Dopuniš ih zrakom, koji u sebi IMA 78-79% dušika gume bi mogle ispustiti samo 0,1 bar i onda bi imao 2.4 bara čistog dušika. Napumpaj još jednom na 2.5 bara i imaš po toj (krivoj) teoriji 99%-tni dušik u gumama. Ukratko, pumpanje dušikom je porez za... naivce.

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije