Iako Hrvatska ima razgranatu mrežu autocesta, mnogi teretni prijevoznici kako bi izbjegli plaćanje cestarine koriste se drugim javnim cestama, ponajprije državnim i županijskim. Održavanje tih prometnica tako postaje skuplje i zahtijeva češće sanacije. Neke od tih cesta idu kroz naselja pa prolazak velikog broja teretnih vozila ugrožava i sigurnost prometa.
Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture odlučilo je stati na kraj takvoj praksi pa je pokrenulo proceduru donošenja Pravilnika o ograničavanju uporabe pojedinih javnih cesta za promet teretnih vozila čija najveća dopuštena masa premašuje 7,5 tona, i to onda kada za te javne ceste kao alternativni pravci postoje druge javne ceste s boljim prometno-tehničkim karakteristikama.
Na popisu cesta na kojima je zabranjen promet za kamione teže od 7,5 tona 50-ak je dionica državnih i županijskih cesta, a kao alternativni smjerovi navedene su uglavnom autoceste.
Tako se, primjerice, ograničava promet teškim kamionima na državnoj cesti DC1 od Trakošćana do Krapine, a alternativa je u tom slučaju autocesta Zagreb – Macelj. Na popisu je i dionica DC1 od Lučkog do Ilovca kod Karlovca pa će kamioni iznad 7,5 tona na tom dijelu morati koristiti se autocestom Zagreb – Split.
Na popisu su i dionice županijskih cesta kroz Slavoniju koje idu usporedo s autocestom Zagreb – Lipovac.
Ovo su dionice javnih cesta na kojima se ograničava uporaba spomenutih teretnih vozila:
>> Pogledajte koje su najbolje zimske gume
U Austriji vinjeta 10 dana za 9 € (67 kn) HEJ! Kod nas do Zadra 121 kn, Split 181 kn ...i to samo u 1 smjeru!!! Treba patiti sve uhljebe farbanje tunela nekoliko puta, rodijake itd.