Anka Mrak Taritaš:

Neusporedivo je teže graditi cestu kroz hrvatski teritorij

Anka Mrak Taritaš,Siniša Hajdaš Dončić
Foto: Marko Prpić/Pixsell
1/6
27.08.2014.
u 22:08

Do 2020. godine radit će se analize kako bi se vidjelo što je za Hrvatsku najprihvatljivije s obzirom na zaštitu okoliša

Nakon što je ministar prometa Siniša Hajdaš Dončić poručio da je “gotovo nemoguće da nastavak autoceste od Ploča ide kroz hrvatski teritorij zbog zemljopisa i mjera zaštite okoliša” oglasila se i ministrica graditeljstva Anka Mrak Taritaš. S pomalo drugačijom pričom.

– Bojim se da je sve to malo preuranjeno. Imamo prostorne planove koji su na snazi, postoji prostorni plan Dubrovačko-neretvanske županije, gdje je trasa autoceste u tom prostornom planu. Ovo je samo bilo rečeno da je sastanak i da se razgovara – poručila je ministrica na konferenciji za novinare zagrebačkog HNS-a. Iako bi se na prvi pogled moglo reći da je na pomolu novi sukob između SDP-a i HNS-a, ministrica Mrak Taritaš takve insinuacije oštro odbacuje. Kaže da sama činjenica da imamo planirane prostorne planove zapravo ne znači ništa i da treba napraviti stratešku procjenu.

– Zapravo smo i ja i ministar Hajdaš Dončić rekli istu stvar, samo drugačijim jezikom. On je govorio kao ekonomist, a ja kao prostorni urbanist – objasnila je ministrica. Dodala je i time se zapravo složila s ministrom Hajdašem Dončićem da je neusporedivo kompliciranije graditi cestu kroz hrvatski teritorij. Osim toga, kaže, mi imamo jako uzak obalni pojas i pitanje je treba li ga uopće trošiti za autocestu.

U priču se uključio i predsjednik Ivo Josipović. Povezivanje Dubrovnika, Pelješca, Korčule, Lastova i drugih dijelova juga Hrvatske, kaže predsjednik, jedino je jamstvo njihova izlaska iz prometne i druge izolacije i napretka. Zato gradnju Pelješkog mosta, ali i jadransko-jonske autoceste, što je projekt od kojeg će profitirati cijela regija, vidi kao prioritete.

– Financiranje EU, ali i naš najbolji interes, uvjetuju optimalno financijsko, prometno i ekološko rješenje za trasu. Dubrovnik, Dubrovačko-neretvanska županija i cijeli jug Hrvatske najviše će profitirati. Dubrovnik će s više pristupnih cesta biti povezan s autocestom. Usto će autocesta vratiti život u dio Federacije BiH u kojem obitava dio hrvatskog naroda. Pelješki most, brze ceste i autoceste komplementarni su projekti koji se međusobno upotpunjuju – poručio je predsjednik.

>>'Gotovo je nemoguće da će nastavak autoceste od Ploča prolaziti kroz hrvatski teritorij'

>>Hajdaš Dončić: Priče o potencijalnim koridorima preuranjene su

>>'Povezivanje cijele RH mora biti apsolutni prioritet'

Komentara 30

Avatar Pacijent doktora Bože
Pacijent doktora Bože
22:35 27.08.2014.

A Hajdaš Pajdaš i Anka Partizanka su stručnjaci za okoliš po novome i odmah bez ikakve analize znaju da autocesta do Osojnika nije prihvatljiva? Ako nije prihvatljiva kako je onda ušla u prostorne planove? Odmah otkaz ovim čobanima.

DJ
djurex
22:25 27.08.2014.

Cuj posli gradit autocestu do dubrovnika i sad kad su pri kraju promijenit ce pravac ? Jeste li prije gradnje radili ikakve analize ? Kako nije u prvotnim istrazivanjima niko spominjao ekologiju ? Jel to ideja od mirele holly :)

MX
MXLCLGTG
22:29 27.08.2014.

Jesu se strucnjaci sastali ali ce i poslije mandata imati sta raditi pravosudje.

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije