Nakon što je ministar prometa Siniša Hajdaš Dončić poručio da je “gotovo nemoguće da nastavak autoceste od Ploča ide kroz hrvatski teritorij zbog zemljopisa i mjera zaštite okoliša” oglasila se i ministrica graditeljstva Anka Mrak Taritaš. S pomalo drugačijom pričom.
– Bojim se da je sve to malo preuranjeno. Imamo prostorne planove koji su na snazi, postoji prostorni plan Dubrovačko-neretvanske županije, gdje je trasa autoceste u tom prostornom planu. Ovo je samo bilo rečeno da je sastanak i da se razgovara – poručila je ministrica na konferenciji za novinare zagrebačkog HNS-a. Iako bi se na prvi pogled moglo reći da je na pomolu novi sukob između SDP-a i HNS-a, ministrica Mrak Taritaš takve insinuacije oštro odbacuje. Kaže da sama činjenica da imamo planirane prostorne planove zapravo ne znači ništa i da treba napraviti stratešku procjenu.
– Zapravo smo i ja i ministar Hajdaš Dončić rekli istu stvar, samo drugačijim jezikom. On je govorio kao ekonomist, a ja kao prostorni urbanist – objasnila je ministrica. Dodala je i time se zapravo složila s ministrom Hajdašem Dončićem da je neusporedivo kompliciranije graditi cestu kroz hrvatski teritorij. Osim toga, kaže, mi imamo jako uzak obalni pojas i pitanje je treba li ga uopće trošiti za autocestu.
U priču se uključio i predsjednik Ivo Josipović. Povezivanje Dubrovnika, Pelješca, Korčule, Lastova i drugih dijelova juga Hrvatske, kaže predsjednik, jedino je jamstvo njihova izlaska iz prometne i druge izolacije i napretka. Zato gradnju Pelješkog mosta, ali i jadransko-jonske autoceste, što je projekt od kojeg će profitirati cijela regija, vidi kao prioritete.
– Financiranje EU, ali i naš najbolji interes, uvjetuju optimalno financijsko, prometno i ekološko rješenje za trasu. Dubrovnik, Dubrovačko-neretvanska županija i cijeli jug Hrvatske najviše će profitirati. Dubrovnik će s više pristupnih cesta biti povezan s autocestom. Usto će autocesta vratiti život u dio Federacije BiH u kojem obitava dio hrvatskog naroda. Pelješki most, brze ceste i autoceste komplementarni su projekti koji se međusobno upotpunjuju – poručio je predsjednik.
>>'Gotovo je nemoguće da će nastavak autoceste od Ploča prolaziti kroz hrvatski teritorij'
>>Hajdaš Dončić: Priče o potencijalnim koridorima preuranjene su
>>'Povezivanje cijele RH mora biti apsolutni prioritet'
A Hajdaš Pajdaš i Anka Partizanka su stručnjaci za okoliš po novome i odmah bez ikakve analize znaju da autocesta do Osojnika nije prihvatljiva? Ako nije prihvatljiva kako je onda ušla u prostorne planove? Odmah otkaz ovim čobanima.