U javni prosvjed 25. listopada kreću radnici društava HŽ Holding i tvrtki kćeri. Sindikat željezničara okupljanje najavljuje u 10 sati na platou ispred V. perona zagrebačkog željezničkog kolodvora, nakon čega će prosvjedna kolona krenuti Mihanovićevom, Miramarskom, Vukovarskom i kroz Vrbik prema Ministarstvu mora, prometa i infrastrukture, gdje je prosvjedni skup zakazan u 11 sati.
Sindikat već duže upozorava na propadanje HŽ-a, na loša zakonska rješenja i loše poslovne odluke menadžmenta pojedinih tvrtki, kao i na neredovitost isplata materijalnih prava i sve teže uvjete rada radnika društava HŽ Holding i kćerinskih društava, a odgađa se prijeko potrebna modernizacija i obnova.
– Kap koja je prelila čašu je pokušaj da se nauštrb modernizaciji HŽ Hrvatskih željeznica od EBRD-a ishodi kredit za pelješki most, a kad to nije uspjelo, odbija se dati suglasnost za kreditno zaduživanje u svrhu nabave prijeko potrebnih motornih vlakova za prijevoz putnika domaće proizvodnje. Izostaje čak i suglasnost za nabavu dijela motornih vlakova kreditom za koji nije potrebno jamstvo države. Znamo li da je u proteklom razdoblju za ceste potrošeno 200% planiranih sredstava, a za željeznice 33% planiranih sredstava, razvidno je koliko Vlada marginalizira HŽ. I dok Vlada odbija dati suglasnost za nabavu vlakova, istodobno daje suglasnost za nabavu četiri putnička zrakoplova. Nismo protiv kupnje zrakoplova, ali smatramo da je nabava putničkih motornih vlakova u javnom interesu, naročito u gradsko-prigradskom prijevozu Zagreba i drugih većih gradova, gdje za brze željezničke linije nema alternative – objašnjava Ivan Forgač, predsjednik Sindikata željezničara.
Podsjeća da je zbog neodržavanja pruga već izgubljeno više od 700 radnih mjesta u kćerinskim društvima HŽ-a, a propadanjem pruga ugrožava se i svih 17.500 zaposlenih.
– Uprava HŽ Infrastrukture dvije velike kotlovnice u Zagrebu i Vinkovcima želi prepustiti vanjskim tvrtkama, čime najmanje 16 naših radnika ostaje bez posla. Ako se ukalkuliraju otpremnine tih 16 radnika, daleko je jeftinije da sami saniramo kotlovnice i uštedimo na grijanju. Naime, taj posao nitko drugi neće raditi ako neće ostvariti dobit. Zašto da ta dobit ne ostane nama? Nažalost, Uprava HŽ Infrastrukture već dugo barata „čudnim“ kalkulacijama, na što resorni ministar ne reagira – navodi Forgač.
Sindikalni su zahtjevi suglasnost Vlade RH za nabavu motornih vlakova za prijevoz putnika, prema dinamici utvrđenoj u studiji Fakulteta prometnih znanosti, pristupanje održavanju i obnovi pruga prema dinamici utvrđenoj pravilima struke, isporuku službene i zaštitne odjeće i obuće te ostalih osobnih zaštitnih sredstava, popravak kotlovnice na Zagreb RK i osiguranje energenata u kotlovnicama Zagreb RK, Vinkovci i drugih, uz posluživanje kćerinskog društva Održavanje vučnih vozila, zatim popravak drugih neispravnih kotlovnica jer radnici ne mogu raditi u negrijanim prostorima, isplata dospjelih terenskih dodataka radnika Remonta i održavanja pruga te isplata regresa za GO u društvima u kojima još nije isplaćen.
Imaju 400 menadžera, a kukaju!