Razgovor uz more

„Nisam imao drugog izbora, a zatvaranje lokala ne dolazi u obzir“ - Kako je poznati pulski lokal uspio preživjeti krizu

Marko Ristić
Foto: Srećko Niketić/PIXSELL
1/3
07.07.2021.
u 08:51

„Tako je kako je, ali ostati kući i ne pokušati ništa znak je predaje“, rekao je Marko Ristić, vlasnik lokala Šumi More

U njemu ne treba glazba. Glazbu stvara šum mora uz koje možete svakodnevno popiti kavu i uživati na kupalištu. Tako već godinama radi poznati pulski lokal Šumi More. Vlasnik Marko Ristić priznaje, u uvjetima „novog normalnog“ to postaje sve teži zadatak.

„Čovjeku svašta prolazi kroz glavu. Svakakve kombinacije. Uopće nisam zadovoljan novim mjerama i smatram da idu potpuno protiv ugostitelja“, ogorčeno započinje priču Ristić.

Tiha glazba, kava za van, skraćeno radno vrijeme i financijska pomoć nisu dovoljni da bi poslovanje opstalo na razini.

„Najveći je problem to što su ljudi uplašeni. Promet nam je drastično pao, a kao poznati kafić uz more, oslanjamo se na sezonu. Ona nam je ključna za rad ovog objekta i zato računamo isključivo na nju“, nastavio je Ristić. O tome da sezona bude loša kaže, ne želi ni razmišljati, jer mu je jedino na pameti kako opstati u teškim uvjetima.

Mjere mu nisu jasne

„Nama je ugostiteljstvo primarni posao. Ne mogu si dozvoliti da razmišljam da sezona neće uspjeti. Nadam se da će nas sve procijepiti i da ćemo kako tako moći normalno nastaviti s radom“, kazao je. Tvrdi, nisu mu jasni uvjeti u kojima su mjere za ugostitelje donesene i pita se po kojem principu se one zaista donose.

Foto: Srećko Niketić/PIXSELL

„Kako je moguće da restorani primjerice rade apsolutno normalno, a kafići ne? Ovim mjerama nas tjeraju da radimo ilegalna okupljanja i da se snalazimo kako znamo. Nisam za to, ali izgleda da ćemo svi tako morati, jer nam država ne ostavlja izbora“, zabrinuto će Ristić. Dodaje kako bi se Hrvatska trebala ugledati na ostale zemlje Europske unije.

„Austriji je, recimo, bilo dozvoljeno 70 posto protoka gostiju. Nas su naglo zatvorili, pa naposlijetku otvorili samo terase. Stalno se nešto mijenja i mislim da takav pristup nije dobar“, kazao je.

Zaduživanje jedina opcija

U takvim uvjetima restrikcija, Ristić nije imao izbora nego se osloniti na pomoć svojih najbližih. Za poslovanje je digao kredite, te tvrdi – pitanje je kad će ih moći vratiti.

„Nisam imao drugog izbora, a zatvaranje lokala ne dolazi u obzir. Krediti i nameti države najnormalnije su se nastavili, a mi smo se onda osuđeni snalaziti kako znamo“, požalio se. Kava za van, koja je trebala poslužiti kao olakšica u poslovanju, Marku Ristiću nije predstavljala posebnu pomoć.

„Što mi znači kava za van, kad se kava mogla nabaviti na kioscima, pekarnicama i svim drugim mjestima. Još k tome, nisam ni bio siguran kako se ta opcija smjela provoditi, jer smatram da nije dovoljno dobro objašnjena“, zaključio je. Zato se na tu mjeru nije ni oslonio, jer kaže – nije želio riskirati inspekciju u svom poslovanju. Da stvar bude gora, promet u protekloj sezoni pao mu je drastično.

Foto: Srećko Niketić/PIXSELL

„Po mojoj procjeni nama je promet pao oko visokih 67 posto, što je strašno. Ne smijem ni pomišljati da se to opet dogodi, jer onda zbilja ne znam koja mi opcija ostaje“, pojašnjava Ristić.

Stišavanje glazbe, tvrdi, smiješna je mjera

Ristiću uopće nije jasno zašto se i na koji način donijela mjera stišavanja glazbe. Prema njegovom vlastitom sudu, radi se o smiješnoj i besmislenoj odluci. Ipak, ona nije utjecala na njegovo poslovanje.

„Prostor našeg lokala takav je da nam glazba nije ni potrebna. Tijekom vikenda i proljeća, primjerice, meni je osobno i draže da nema glazbe, jer nam glazbu stvara more. No, mogu misliti kako je kolegama koji od glazbe ovise. Ne želim ni komentirati“, suosjeća Ristić. Najgore je kaže što će nakon ove cijele krize biti potrebno dugo vremena da se ljudi vrate na staro.

„Sad već imamo pojavu da su klijenti navikli na kućne kave, kave za van i ostale varijante. Trebat će dugo vremena proteći da se ponovno počnu skupljati na terasama u realnom broju. Najveću ulogu u svemu tome igra strah koji je usađen od kad je cijela kriza krenula“, priča Ristić.

Kriza kao prilika za proširenje poslovanja

Unatoč svemu, nije se odlučio predati. Kao odgovor na kriznu situaciju, Ristić je otvorio novi lokal koji ne ovisi o sezonskom poslovanju.

„Uredili smo terasu tog objekta i on nije sezonski, pa na njega računamo. Putem tog novog lokala uspjeli smo omogućiti našim zaposlenicima da i dalje imaju prihode unatoč mjerama. Snalazimo se kako znamo“, govori.

Njegov novi lokal nudi posebne vrste piva, raznih koktela, ali i drugih pića. Na kreativan je način tako doskočio korona-krizi i odlučio je i dalje nastaviti s ugostiteljskim poslom.

Sadržaj nastao u suradnji s A1.

Ključne riječi

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije