Izgradnja do 2030. godine

Novi krčki most imat će dvije etaže, četiri trake za automobile, prugu, zaštitu od buke

Infografika: Novi krčki most
Foto: Stjepan Banovic/PIXSELL
1/6
10.02.2024.
u 07:40

Sam most preko mora bit će dugačak oko 850 metara, no prometnu cjelinu projekta ne čini samo most, već i vijadukt iznad doline duljine oko 900 metara i tunel duljine oko 740 metara

Početkom godine pokrenut je proces gradnje novog mosta za otok Krk. Riječ je o impresivnom zdanju koji će, kada bude gotov, moći stajati uz bok trenutno najdužeg, najskupljeg i također impresivnog  Pelješkog mosta. Iz HAC-a su objavili i grafički prikaz novog mosta koji pokazuje da je riječ o mostu koji će svakako omogućiti puno veću protočnost prema otoku u gospodarskom, ali i turističkom smislu, s obzirom na to da je u ljetnim mjesecima promet prema otoku toliki da se događaju gužve i kolone.

Riječ je o mosta koji će biti i cestovni i željeznički i sezat će do novog lučkog terminala u Omišlju koji se također tek treba izgraditi. Sam most preko mora bit će dugačak oko 850 metara, no prometnu cjelinu projekta ne čini samo most, već i vijadukt iznad doline duljine oko 900 metara i tunel duljine oko 740 metara.

Novi most trebao bi biti dvoetažni, odnosno gornji 'sloj' činit će cesta, dok će željeznička pruga biti na donjem 'katu' mosta. S pristupnim cestama, vijaduktom, mostom, ukupna dužina projekta bit će veća od sedam kilometara. Trasa novog mosta bit će južnije od sadašnjeg i most neće prelaziti preko otoka Sv. Marko, nego će biti na trasi od istočnog kraja uvale Črišnjeva preko poluotoka na kojem je sada smještena utvrda Maltempo jer je to ujedno i najkraća zračna linija između kopna i otoka Krka na toj trasi.

Zanimljivo je i to da će novi most imati zaštitu od vjetra, što će ga činiti sigurnim za promet i u vrijeme jakih udara vjetra kada aktualan krčki most zna biti zatvoren za određene skupine vozila. Aktualni će krčki most izgradnjom novog biti puno rasterećeniji. 

POVEZANI ČLANCI:

Početkom godine HAC je projekt pokrenuo raspisivanjem natječaja za izradu studijske i prometne dokumentacije, a procjena vrijednosti projektiranja iznosi 600.000 eura. Plan je da se u idućih tri do četiri godine izradi studija utjecaja na okoliš i drugi dokumenti, a onda bi najmanje dvije godine bile potrebne za izvođenje samih građevinskih radova, procjenjuju u HAC-u. Procjena je da bi novi most mogao biti izgrađen i u funkciji do 2030. godine.

FOTOGALERIJA Ovo su najduži mostovi u Europskoj uniji, znate li da to u Hrvatskoj nije Pelješki most?

Infografika: Novi krčki most
1/17
Ključne riječi

Komentara 15

MO
morpheous
07:51 10.02.2024.

Velika stvar, predivno je vidjeti da imamo velike infrastrukturne projekte koje završavamo poput Pelješkog mosta i nove koje pokrećemo poput ovoga.

Avatar Idler 3
Idler 3
07:57 10.02.2024.

Saka čast, sam tak i nastavit, a ne kak neki kaj im je Pelješki bil prezahtjevni al ostatke hrane su navek meli rad.

Avatar dr. Evil
dr. Evil
21:47 10.02.2024.

Najduži most u RH je preko Drave.

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije