Projektantsko rješenje pontonskog mosta na Korani krajnje je neuspjelo. Izvedba s dva pontona postavljena jedan do drugoga, zapravo je odlična brana za naplavine. To što most nije potonuo ove godine nije jamstvo da se nešto slično neće dogoditi idući put – upozorava Ivica Mikšić, ugledni karlovački gospodarstvenik i vlasnik tvrtke Tvornica turbina.
Sličan komentar imaju i mnogi drugi stručnjaci u građevinarstvu, ali i radnici koji svake sezone rade na uklanjanju naplavina sa drugih mostova i brana.
Akcija ‘spašavanja’
Tema o karlovačkom pontoncu na rijeci Korani otvorena je nakon što su vatrogasci, pripadnici Hrvatske gorske službe spašavanja i radnici Vodoprivrede obavili akciju uklanjanja naplavina koje su ga ugrožavale. Njih nekoliko desetaka su pomoću čamaca, traktora i ostale opreme iz vode vadili i više od metra dugačko granje, velika debla i različiti drugi otpad. Mnogi su komentirali da je to zato što je novi pontonac napravljen kao da je netko bacio mrežu, pa nema prolaza.
Mikšić naglašava da su neuobičajeno velike količine naplavina, skupljene tijekom visokog vodostaja na mostu, postale i opasnost za objekt. Podsjeća da je stari most na Korani bez problema ispunjavao svoju svrhu dugi niz godina, a i osobno ga se sjeća od 1950. godine. Nikada se, sve to vrijeme, nije dogodilo da se sakupi tolika količina naplavina koja bi ugrozila objekt, ali i druge mostove izgrađene na Korani i Kupi nizvodno od ove lokacije. Tvrdi i da se ne treba bojati rekonstrukcije.
Samostalni pontoni
– Događa se, posebno u graditeljstvu, da projektanti zanemare način održavanja novoprojektiranih i izgrađenih objekata. Zato dolazi do rekonstrukcija koje više uvažavaju mogućnost, ali i troškove održavanja te, što je još važnije, sigurnost objekta. Uostalom, kada se već išlo u projekt obnove mosta, trebalo ga je obnoviti u prvobitnom obliku. To bi, osim korištenja uspješnog rješenja građevine, bio i povratak jednog od prepoznatljivih simbola Korane, ali i čitavog Karlovca – smatra Mikšić.
Po tome pontonski most bi trebao dobiti izgled koji je imao i prije Domovinskog rata. Tada su pontoni bili samostalno postavljeni i bili odmaknuti jedan od drugoga. Novi pontonski most, težak je 36 tona i dugačak ukupno 62 metra. Izgradnja novog objekta otvorenog u srpnju 2009. stajala je dva milijuna kuna. Unatoč zabrinutosti stručnjaka, ali i mnogobrojnih građana u posljednjim događajima nije oštećen.
stalno se nagrađuju a nitko da preuzme odgovornos što delaju glupost vidi a poslie če na zakusku u Kristimu