- Svjetska kriza treba biti pokretač za razvoj i zaštitu
domaće proizvodnje. Moramo iskoristiti naš proizvodni i
prometni kapacitet. Trebamo modernizirati pogone Ine, Dine, metalnu
industriju i sagraditi i iskoristiti LNG terminal - rekao je župan
Zlatko Komadina, pojasnivši svoju viziju napretka Županije i
Hrvatske, s brodogradnjom i energetikom kao glavnim polugama
gospodarskog razvoja.
Integracija je nužnost
- Sve treba povezati da bi bili pokretači razvoja. Za to su potrebne
pravodobne i ispravne odluke Vlade. Industrija se mora pokretati na
plin koji bi osiguravao LNG. 3. maj treba uključiti u gradnju LNG-a i
omogućiti da izrađuje LNG tankere ili barem sudjeluje u njihovoj
gradnji.
Vlastita flota za 3. maj
To vrijeme 3. maj treba dočekati zdrav; mora mu se dogovoriti gradnja
domaće flote. A, ako postojećim domaćim brodarima ne budu trebali novi
brodovi, Vlada treba pokrenuti novu flotu, nazvati je Croatia line, 3.
maj plovidba ili bilo kako, u kojoj bi domaći novac služio stvaranju
trajnih vrijednosti - rekao je Komadina, obrazloživši ideju
da se sada na svjetskom tržištu brodovi mogu prodati samo s
gubitkom, a da bi se sagrađena flota, koja bi dotad bila u najmu ili
plovila za potrebe matične kuće, mogla, kada kriza prođe, prodati po
pravoj cijeni, pruživši znatan početni kapital.
- Što se LNG-a tiče, inzistiramo na integralnoj 3E studiji.
Tako se radi u svijetu. U aspekt se uzima i širi
okoliš i sve koristi i štete;
ekološki, ekonomski i energetski učinci. Takav je zaključak
i na razini države donesen, ali nije nigdje službeno zapisan.
Gospodarstvo se mora pripremiti za vrijeme kada će svijet izaći iz
krize - dodao je Komadina, osvrnuvši se na energetiku.
Izrazio je želju i da od LNG-a Hrvatskoj pripadne veći dio kolača, od
predviđenih 20 posto.
GOSPODARSTVO Budućnost županije i Hrvatske počiva na integraciji