Prvi tramvaj u Hrvatskoj imali su upravo oni, posljednji "novi" stigao im je sad već davne 1982., a Osječani će se uskoro prvi puta u svom gradu provozati i u niskopodnim vozilima. Da idu u nabavku te vrste tramvaja, Grad Osijek najavio je još u ožujku, kad je sklopljen ugovor o dodjeli bespovratnih sredstava s Ministarstvom prometa jer 25 milijuna eura, koliko im je potrebno, stići bi trebalo iz EU, a najave će se za koji dan pretvoriti i u "konkretno" jer raspisuje se konačno i sama nabava tramvaja.
Deset njih stiže, pojasnili su odmah na početku akteri ove priče, a sudeći po dokumentaciji natječaja, moglo bi ih ipak biti još deset, pa onda i još deset. Kako sad to?
Mudro su "odigrali" u Gradskom prijevozu putnika Osijek pa ne idu na ugovor o javnoj nabavi, već na okvirni sporazum dug 84 mjeseca u kojeg su, kao predmet nabave, stavili 30 niskopodnih tramvaja. Zašto je sad to bitno? Pa jer novac za 30 tramvaja nemaju, ali ovim načinom javne nabave ostavljaju si prostor da ih mogu odmah probaviti, ukoliko se novac ukaže. A računaju da bi možda opet u nekom trenutku, u sljedećih sedam godina, EU mogla "uskočiti".
- Naručitelj trenutačno ima osigurana sredstva za nabavu 10 tramvaja kroz Nacionalni plan oporavka i otpornosti 2021/2026 te će s odabranim ponuditeljem sklopiti prvi pojedinačni ugovor o nabavi 10 novih niskopodnih tramvaja u roku od 90 dana od sklapanja Okvirnog sporazuma, a ukoliko i kada se stvore financijski uvjeti za realizaciju preostalog broja novih niskopodnih tramvaja Naručitelj će sklopiti sljedeći/e pojedinačni ugovor/e za nabavu preostalih novih niskopodnih tramvaja s odabranim ponuditeljem - koji je plan, pojasnili su u Gradskom prijevozu putnika Osijek, gdje bi se, nabavi li se konačno zaista 30 niskopodnih tramvaja, obnovio čitav vozni park, budući da Osijekom trenutačno prometuje ukupno 25 tračničkih vozila javnog prijevoza. A dok se čekaju niskopodni tramvaji, traju radovi na modernizaciji infrastrukture.
– Obuhvaćaju obnovu 9,5 kilometara tramvajske pruge, 23 tramvajska stajališta, 10 kilometara kontaktne mreže i 7,5 kilometara podzemne kabelske mreže, kao i izgradnju jedne nove i modernizaciju dviju postojećih ispravljačkih stanica. Vrijedni su oko 35,5 milijuna eura, također najvećim dijelom sufinanciranim EU sredstvima. Očekujemo i daljnje proširenje tramvajske mreže – još ranije pojasnio je osječki gradonačelnik Ivan Radić.
>> VIDEO Sekunde nakon udara: Pojavila se nova snimka, prikazuje dramu nakon pada skele
Zanimljivo kako država uskače sada kada je HDZ na vlasti...