Projekt HŽ Infrastrukture, "Rekonstrukcija postojećeg i izgradnja drugog kolosijeka na dionici Križevci – Koprivnica – državna granica" trenutačno je najveći infrastrukturni projekt u Hrvatskoj. Projektom vrijednim 350 milijuna eura, koji se većim dijelom sufinancira iz Instrumenta za povezivanje Europe (CEF), HŽ Infrastruktura nastavlja s modernizacijom RH2 koridora od Luke Rijeka preko Zagreba do državne granice s Republikom Mađarskom, odnosno modernizacijom hrvatskoga dijela Mediteranskoga koridora, a samim time i jedinstvene Transeuropske prometne mreže (Trans-European Transport Network – TEN-T).
Prikaz budućeg izgleda pruge
Radovi se izvode duž cijele dionice duge 42,6 km, a u nastavku donosimo galeriju fotografija koje prikazuju budući izgled pruge i prateće infrastrukture.
Najveći infrastrukturni željeznički projekt u Republici Hrvatskoj
Popis planiranih građevinskih zahvata najbolje potvrđuje složenost i obim projekta. Naime, uz rekonstrukciju postojećeg i izgradnju drugog kolosijeka željezničke pruge, projekt obuhvaća i rekonstrukciju kolodvora Lepavina i Koprivnica te izgradnju novoga kolodvora Novo Drnje, dok će postojeći kolodvor Mučna Reka biti prenamijenjen u stajalište. Rekonstruirat će se postojeća željeznička stajališta u mjestima Majurec, Carevdar, Vojakovački Kloštar i Sokolovac i izgraditi novo stajalište u mjestu Peteranec. Izgradit će se i sedam mostova, tri vijadukta, osam cestovnih nadvožnjaka, tri cestovna podvožnjaka i devet pothodnika. Denivelirat će se i sedam od ukupno 13 željezničko-cestovnih prijelaza kao i sva četiri pješačka prijelaza, dok će se na preostalih šest željezničko-cestovnih prijelaza ugraditi novi uređaji za osiguranje.
Veća brzina prometovanja vlakova po završetku Projekta
Projektom će se obnoviti i modernizirati i kontaktna mreža te ostala elektroenergetska postrojenja te signalno-sigurnosni i telekomunikacijski uređaji. Time će se omogućiti postizanje brzine vlakova do 160 km/h, s ograničenjem do 150 km/h u Lepavini i 100 km/h u Koprivnici budući da je tu riječ o gradskim područjima sa specifičnim ograničenjima.
Napredak trenutnih radova na pruzi
Veći dio radova izvodi se uz postojeću prugu po kojoj se odvija željeznički promet. Trenutačno se paralelno radi na otvorenoj pruzi, na nadvožnjacima Križevci, Vuk, Lepavina 2, Danica i Šoderica, vijaduktima Carevdar, Komari i Vojakovački Kloštar, na kolodvorskoj zgradi u Novome Drnju te na izgradnji željezničkoga mosta preko rijeke Drave u Botovu. Do kraja veljače plan je započeti i radove na pothodnicima i peronima stajališta Majurec i Peteranec.
Dodatni radnici na izgradnji novog mosta na Dravi
Izgradnja željezničkog mosta preko rijeke Drave, dugog 338 metara, ujedno je i najzahtjevniji objekt na projektu. Donja konstrukcija mosta bit će izgrađena od armiranoga betona, dok će gornja oblikom biti slična postojećoj i izgrađena od čelika. Čelična mosna konstrukcija trebala bi iz tvornice početi stizati početkom ožujka 2022., kada se na gradilištu očekuje i dodatnih 90 radnika.
Više o projektu možete pročitati na www.krizevcidg.hr.