Na već ionako poslovno uzdrmane Hrvatske željeznice stigao je novi udarac, ovoga puta iz Ine, točnije MOL-a, čija je nova uprava odlučila održavanje vagona cisterni preseliti u Mađarsku, a transport tekućih energenata uglavnom preusmjeriti u cestovni promet.
Radnicima prijete otkazi
Time je izravno pogođen i bjelovarski pogon Remonta željezničkih vozila s 201 radnikom, među kojima je gotovo polovina s braniteljskim statusom. Stoga su s jučerašnjeg sindikalnog skupa razaslana pisma premijerki Jadranki Kosor, te ministrima Božidaru Kalmeti i Đuri Popijaču. Zatražena je revizija takve odluke, te angažiranje neovisnih stručnjaka koji bi trebali utvrditi poslovnu opravdanost zadržavanja remonta u Bjelovaru. Čelnici sindikata i udruga branitelja HŽ-a tvrde kako svi financijski pokazatelji, ali i rezultati dugogodišnje suradnje s Inom govore da je aktualna situacija isključivo rezultat nepromišljenih poteza uprave HŽ-a, te pojedinačnih interesa.
- Na godišnjem održavanju oko 400 cisterni u bjelovarskom Remontu, ostvaren je dohodak od zavidnih 17 milijuna kuna, što potvrđuje visoku razinu isplativosti toga pogona. No, u novonastalim okolnostima, isprovocirat će se poslovni gubici kako bi nas lakše poslali u stečaj i na ulicu - ustvrdio je predsjednik braniteljskih udruga HŽ-a, Siniša Mastelić.
Uskok u upravi HŽ-a
Sindikalci imaju i jasne odgovore, zbog čega je uopće Ina okrenula kaput u poslovnoj suradnji s HŽ-om.
Jednostavno, riječ je o uzvraćanju udarca, koji su Ini zadale Hrvatske željeznice kada su odlučile poslovni ugovor o distribuciji naftnih derivata za vlastite potrebe, potpisati s Europetrolom. Od tada se domino-efektom postupno urušavaju gotovo sve dosadašnje partnerske veze, pa tako i o obavljanju održavanja cisterni.
Stoga sindikalci pokraj revizije, traže i izravno uplitanje Uskoka u cijelu priču, koji bi trebao "pročešljati" sve poslovne poteze uprave HŽ-a koji bi dugoročno mogli rezultirati enormnim novčanim, ali i gubicima radnih mjesta.