Udruga hrvatskih cestovnih prijevoznika (UHCP) upozorava da će na sedam od ukupno šesnaest graničnih prijelaza za međunarodni promet putnika i robe u cestovnom prometu Hrvatske sa Slovenijom biti uvedena ozbiljna ograničenja.
U UHCP-u kažu da će se od 1. lipnja po cestama G1-6, G1-7 kroz Sloveniju zabraniti teretni tranzitni promet za vozila iznad 7,5 t koja idu iz Italije prema Hrvatskoj, Bosni i Hercegovini, Srbiji... i obrnuto. Izuzetak će biti samo za vozila sa sjedištem u Istarskoj, Primorsko–goranskoj i Ličko–senjskoj županiji te za vozila koja imaju utovar/istovar u Istri, Kvarneru, Lici i Gorskom kotaru. Svim ostalima će, upozoravaju u UHCP-u, biti zabranjen promet preko graničnih prijelaza Rupa i Pasjak uz obvezno usmjeravanje na potez Kozina – Ljubljana – Obrežje – Zagreb.
– Stotine prijevoznika bit će upućene na granični prijelaz Bregana te nakon toga na autocestu, a da bi došli do granice s Italijom, samo će trošak cestarine u jednom smjeru biti 60 eura – upozorava Dragutin Kranjčec, predsjednik UHCP-a. On navodi i da će se od 1. lipnja promijeniti i uređenje na području graničnih prijelaza Središče ob Dravi (Trnovec), Zavrč (Dubrava Križovljanska), Dobovec (Lupinjak) i Bistrica ob Sotli (Razvor). Prijevoznici smatraju da je to slovenska reakcija na, kako kažu, hrvatski jednostrani potez zatvaranja graničnog prijelaza Mursko Središće za promet kamiona iznad 7,5 tona.
Sve slovenske šlepere koji prometuju prema Hrvatskoj, treba usmjeriti tako da se uključuju na Hrvatske autoceste a ne da slovenski prijevoznici ulaze na granične prijelaze nakon kojih koriste sve sporedne ceste svih kategorija, samo i jedino zato što žele izbjeći plaćanje cestarine u Hrvatskoj. Kada god je to moguće i gdje je moguće. Uvijek silaze s autocesta kada god ima neka sporedna cesta gdje se ne plaća cestarina i na taj način uništavaju lokalne Hrvatske prometnice. To će progledati da to jasno i nedvosmisleno zaključi. Oni neće prijeći niti metra po autocesti ako igdje ima kakva sporedna cesta kojom se moguz poslužiti i tako izbjegnu plaćanje cestarine u Hrvatskoj. Da li ima netko tko zna tome stati na kraj. Slovenci znaju sve mjere protiv Hrvatskih prijevoznika za teritorij slovenije, no da li mi znamo mjere za naš teritorij?????????? Halo, ima li koga?????????????.