Jecaji, okrvavljeni ljudi, krici iz prevrnuta vlaka. Užas nastao pošto je nagibni vlak izletio s tračnica kraj Rudina kad je poginulo šest i ozlijeđeno 55 putnika, oživjet će opet u mislima sudionika i očevidaca na početku suđenja za najveću željezničku nesreću u nas. Na Županijskom sudu u Splitu danas je, naime, počelo suđenje za nesreću “vlaka smrti” 24. srpnja 2009.
Za počinjenje kaznenog djela s umišljajem optuženi su Ivan Medak, bivši direktor HŽ-a, Ivan Tomašković, direktor tvrtke Intrade, Jozo Bazina, savjetnik u Intradeu, Drago Rogulj, šef protupožarne zaštite HŽ-a i Branko Tišljar, vatrogasac DVD-a Stružac.
Svi optuženi izjavili su da se ne osjećaju krivima za kazneno djelo koje im se stavlja na teret, odnosno teško kazneno djelo protiv opće sigurnosti i imovine. Prema optužnici, sudjelovali su u nabavi i uporabi retardanta TG-300 čije je nanošenje na tračnice uzrokovalo tragediju, a bili su svjesni opasnosti koja prijeti od tog sredstva.
Branitelji optuženih predložili su da se pribavi spis istražnog povjerenstva HŽ-a koje je trebalo provesti istragu o uzrocima nesreće te da se obavi multidisciplinarno vještačenje.
Predloženo je i saslušavanje svjedoka, članova povjerenstva. Zastupnica tužitelja Rene Laura usprotivila se svim dokaznim prijedlozima branitelja smatrajući ih suvišnim i usmjerenim na odugovlačenje kaznenog postupka.
Glavna rasprava odgođena je za početak ožujka (1., 2., 3. i 4., a sudac Damir Romac kazao je kako će 1. ožujka na glavnu raspravu biti pozvane obitelji poginulih u teškoj željezničkoj nesreći u Rudinama.
Odvjetnik Jadran Francesschi, zastupnik Joze Bazine, po izlasku iz sudnice kazao je kako drži da ne postoji odgovornost optuženih za kazneno djelo koje im se stavlja na teret te da istraga nije bila potpuna. Optuženi nisu htjeli davati nikakve izjave.
Branitelji optuženih istrazi su priložili dokumentaciju prema kojoj njihovi klijenti nisu mogli sumnjati u svojstva retardanta i njegovu sigurnu primjenu. Pregledana je i tzv. crna kutija. Tužiteljstvu je sporno što se retardant nanosio na tračnice improviziranom prskalicom izrađenom u kućnoj radinosti. Smatra da su optuženi morali biti svjesni opasnosti nanošenja retardanta izravno na tračnice koje su od toga postale klizave. U istrazi napravljen je i test klizavosti. Jedva su uspjeli zaustaviti lokomotivu koja je, unatoč aktiviranim kočnicama, nevjerojatnom brzinom klizala premazanim tračnicama.
Bit će dovoljan samo jedan, ali mora imati pravo prezime, a ne nekakvo radničko ili seljačko. Porijeklo također nije na odmet, a stranačka pripadnost će donijeti dodatne bodove !!