Udruga Zelene stope koja uklanja autoolupine i njezin član Romeo Ibrišević i dan danas pokušavaju ukloniti ostatke vagona koji se nalaze na padinama kanjona iznad Bakra već gotovo pola stoljeća.
Vagoni su, prema riječima Romea Ibriševića, člana Udruge, na tom mjestu završili zbog željezničke nesreće koja se dogodila 5. kolovoza 1965. godine kada su se na otvorenoj pruzi ispred Meje sudarili međunarodni brzi vlak broj 301 koji je prometovao od Budimpešte do Rijeke i teretni vlak koji je prometovao na relaciji Rijeka-Moravice.
– Danas, 48 godina nakon tragedije vlaka broj 310, ostaci vagona krase padine kanjona iznad Bakra. Scena je kao da se nesreća dogodila ovih dana – opisuje Ibrišević kojeg je prije 5 godina jedan od članova udruge upoznao s poštarom Mirkom Sušom koji je preživio nesreću 1965.
Tada im je poštar ispričao detalje tragičnog događaja, a oni njemu obećali da će ostatke vagona odnijeti na nekakvo reciklažno dvorište. Unatoč pokušajima i trudu Udruge, ostaci vagona su i dalje na istom mjestu.
Kako navode, za uklanjanje im je potrebna logistička potpora odnosno helikopter, a dosad su se u s vezi s ovim problemom obratili gradu Bakru, Hrvatskim šumama, Hrvatskoj pošti i Fondu za zaštitu okoliša u kojem su im rekli da se u pravilniku koji propisuje njihovu djelatnost nigdje ne spominju vagoni.
Bili su i na sastanku kod predsjednika Josipovića, priča Ibrišević.
– Objasnili smo da su vagoni na takvom mjestu da ih je jedino helikopterom moguće ukloniti, da smo osigurali sve ostalo i logistiku ( CIOS ) i potporu ( HGSS ), dobrovoljce ( Zelene stope ) i janjetinu u obližnjoj birtiji. (Ništa nas ne smije iznenaditi.) Predsjednik je obećao učiniti sve što je u njegovoj moći. Napravili smo i grupnu sliku jer tko bi nam vjerovao da smo bili kod predsjednika i otišli u vjeri da smo problem riješili… Uskoro je stigao odgovor da se obratimo Fondu (zaštita okoliša ) jer predsjednik nije nadležan za vagone (nije ni Fond), ali ne predajemo se mi lako. Vidim da se vrtimo u krug , ali i to je neko micanje – opisuje Ibrišević i dodaje da su pisali i u Ministarstvo obrane koje ih je odbilo te se obratili saborskom Odboru za zaštitu okoliša koji su ih saslušali te poslije proslijedili odgovor Ministarstva obrane koji je potpisao ministar Ante Kontromanović.
– Procijenjujući mogući tijek zadaće ustanovljeno je da bi troškovi traženih preleta helikoptera iznosili približno 180.000 kuna. Ovi troškovi ne obuhvaćaju nalet potreban za izvlačenje olupina na navedenim lokacijama, jer se on ne može procijeniti na osnovi dostupnih podataka. Moramo napomenuti kako je ove godine planiran remont helikoptera Mi-8 MTV-1, što značajno umanjuje mogućnost trošenja resursa helikoptera na aktivnosti koje izlaze iz okvira planiranih zadaća. Stoga, Ministarstvo obrane, nažalost, nije u mogućnosti ostvariti ovu zadaću – navodi se u odgovoru Ministarstva obrane, koji su nam proslijedili iz Udruge.
>> Holy odlučila pomoći udruzi koja uklanja autoolupine sa Žumberka