Kurikulum povijesti

Ostalo ‘postjugoslavensko područje’, dodan rat u BiH

Mladen Ančić
Foto: Sanjin Strukić
10.06.2016.
u 06:30

Objavljena nova inačica, dorađenog kurikuluma povijesti, no dio stručnjaka i dalje nije zadovoljan.

Odgovorili smo na sve primjedbe izrečene u stručnoj raspravi, tekst je dorađen i učinjen jasnijim jer je korišten jednostavniji jezik, objašnjen je koncept i pristup, a preoblikovani su i ishodi učenja, odnosno ono što na svakoj razini i u kojoj mjeri učenik treba znati.

Svake godine šest tema

Tako nam je članica stručne radne skupine za kurikulum povijesti Valerija Turk Presečki kratko objasnila što je promijenjeno nakon provedene stručne rasprave u kojoj je na predloženi dokument stiglo osamdesetak primjedbi. Dodala je da je u osnovnim školama svaka godina učenja povijesti ujednačena, odnosno da svaka ima šest tema, što su tražili sami nastavnici, a dobili su i autonomiju da izaberu podtemu koju s učenicima žele temeljitije obraditi. Preporuka je da se sve teme gdje je to moguće obrade na primjerima iz nacionalne ili lokalne povijesti.

U rečenicu “Domovinski rat i drugi sukobi na postjugoslavenskom području”, koja je mnogima bila sporna, dodan je i “rat u BiH”. Usvojen je također prijedlog da omjer svjetske i nacionalne povijesti bude 50:50. No, dokumentom ni dalje nisu zadovoljni mnogi, među njima ni prof. dr. Mladen Ančić i izvanredni prof. dr. Ante Bralić s Odsjeka za povijest Sveučilišta u Zadru. – Novom dokumentu promijenjen je izgled, a ne sadržaj. Sve je ostalo isto, a počiva na jednostavnoj zamisli – stalno ponavljati jedno te isto, po mogućnosti svaki put glasnije, dok se konačno druga strana ne umori i odustane od daljnje rasprave i argumenata – slažu se Ančić i Bralić.

Najveća novost - tablice

Upozoravaju da se od učenika šestih razreda traži ono što trebaju znati studenti za odličnu ocjenu. Zamjeraju također što u dijelu kurikuluma za srednju školu opet nema nacionalne povijesti. Slično kaže i ravnateljica Instituta za povijest dr. Jasna Turkalj. – Prvi mi je dojam da je riječ samo o kozmetičkim promjenama, a suština je ostala ista. Metodičkih zahvata nema, sve je gotovo ostalo isto. Nema povezanosti s drugim predmetima ni međupredmetnim temama. Najveća novost koju sam primijetila su tabele. Dojam je da nije puno napravljeno – zaključuje dr. Turkalj.

Komentara 78

PL
@ploto@
07:00 10.06.2016.

Dajte molim vas.Neven Budak i projugoslavenska unitaristička ekipa će pisati dio kurikuluma koji se tiče nacionalne hrvatske povijesti.Još im je samo falio dr.Ivo Goldstein,Zoran Pusić i Vesna Teršelić.Uz Vesnu Pusić,"ekipa iz snova".

NE
neki
07:54 10.06.2016.

Nisu tabele, nego tablice.

SI
signum88
07:53 10.06.2016.

Da je provedena lustracija Neven Budak bio bi na smetlištu povijesti a ne bi kreirao budućnost mladima

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije