I dalje pristižu reakcije upućenih nakon što je u ponedjeljak zbog pogreške koordinatora ispita odgođen termin polaganja testa iz hrvatskog jezika za petak. Poslije nekoliko reakcija razočaranih učenika javio nam se i bivši ispitni koordinator Stjepan Šalković te podijelio svoje isustvo.
\'\'Poštovani, Radim u Srednjoj školi Krapina. Bivši sam ispitni koordinator (smijenjen 2011. kao jedan od 50 tada razriješenih). Bio sam ispitni koordinator od samog uvođenja pilot projekta. Vjerovali smo u projekt državne mature.
U prvim godinama je tim koji je radio na projektu slušao primjedbe i prijedloge iz škola. Tada su ispitni koordinatori imali sastanke s djelatnicima NCVVO-a licem u lice, mogli su postavljati pitanja i dobivali su odgovore. I slušali su nas. Komunikacija je bila izvrsna. Iako se tada sustav tek stvarao, imali smo puno manje nedoumica i stresnih situacija. S vremenom se nažalost situacija promijenila. Na sastancima koji su trebali dati odgovore na otvorena pitanja bili smo odvojeni, a komunicirali smo video vezom s djelatnicima NCVVO-a. Pitanja skoro nismo ni mogli postavljati, a mnoga su ostala neodgovorena. Ja sam od prvog dana sve svoje primjedbe i prijedloge slao NCVVO-u mailom. Odgovori su bili šturi ili ih nisam ni dobivao.
Meni osobno nije se ni sviđalo da je informatika od ideje da bude obvezni predmet, prešla u izborne predmete. A čini mi se da učenici više razumiju važnost informatičke pismenosti nego što to razumiju odgovorni.
Kad je djelatnica NCVVO-a na televiziji dala učenicima drukčiju uputu, a ispitni koordinatori su imali drukčiju – reagirao sam. I pogriješio. Kasnije sam razriješen dužnosti zajedno s još 50 kolega. Razlog razrješenja (koji sam vidio samo kod ravnatelja škole) je bio \'\'neprimjerena komunikacija s djelatnicima NCVVO-a“. Djelatnici NCVVO-a, s kojima sam bio i u prijateljskim odnosima, nisu mi smjeli ništa više reći. A godinu ili dvije ranije želio sam se riješiti bremena ispitnog koordinatora – pa su me zamolili iz NCVVO-a da ostanem? Možda sam i previše komunicirao, predlagao, pitao – pa je to bio razlog razrješenja? Moja kolegica u školi, također ispitna koordinatorica pitala se zašto ona nije razriješena, a radili smo sve potpuno isto. Hm, ona nije toliko (neprimjereno) komunicirala.
Ja vjerujem u državnu maturu. Mislim da ima više prednosti, nego nedostataka. Treba ju i dalje mijenjati i prilagođavati. Iako postaje upitno kako bi netko tko položi državnu maturu sad, mogao s rezultatima konkurirati kod upisa na fakultet nekome tko će ju završiti za 10 godina. Pogotovo ako će se matura mijenjati. Da li je ispravno pitati toliko činjenica? Da li je ispravno pitati pitanja za koja nije trebalo ni učiti jer se mogu riješiti samo logikom? Da li je ispravno dobiti dvojku za 25% riješenog ispita? Da li tražimo previše ili premalo tijekom 4 godine školovanja, a onda i na državnoj maturi? Jesu li sadržaji koje učimo oni pravi, ili ih treba mijenjati? Da li u svim školama i zanimanjima u Hrvatskoj treba učiti isto, ili ipak treba nastavnik imati slobode? A ima li onda državna matura smisla? Za mene ima i ja vjerujem u nastavnike i učenike.
Otkad više nisam ispitni koordinator imam manje stresa u školi. Vratio sam se više u nastavu, a plaća mi je naravno ista. Bojim se da je s vremenom posao ispitnog koordinatora postao nepopularan. Bit će i više, pogotovo nakon što se sva krivnja sad svalila na kolege. Kako su pogriješili? U danima kad već pomalo zaključuju ocjene, a paralelno brinu o državnoj maturi nemaju vremena ni za san. Ovu godinu morali su se \'\'usavršavati“ i u Zdravstvenom odgoju. Vjerujte, oni i sanjaju da li će pogriješiti.
Neki dan dežurao sam na eseju iz Hrvatskog učeniku koji je imao ispitnu prilagodbu. Dežurat ću i na ispitu iz hrvatskog, te matematici. I ponoviti brdo uputa. Nadam se da će odgovorni napisati i sebi upute kako da posao nastavnika opet bude cijenjen i da ne bude potplaćen. A sve koji \'\'znaju“ da malo radimo i puno odmaramo, a onda još i griješimo, molim da dođu probati raditi u školu. Bit će ugodno iznenađeni ljepotom rada s djecom, ali nekim stvarima i neugodno. Ali o tome nekom drugom prilikom - prepričao je Šalković, inače mag.inf.univ.spec.oec.
>>Maturantica: Pitanja izgledaju ovako: Je li vani mrak ili je dan