„Akcija Kupujmo hrvatsko ove godine slavi 21 godinu, a iznimno me veseli što su mnogi od vas mlađi od nje! Budućnost naše zemlje odgovornost je svih nas i tu posebno računamo na svijest mladih koje od malih nogu moramo uključivati u ekonomske procese. Također me raduje što vidim naše vrijedne proizvođače u ovako velikom broju jer su oni, uz osviještene kupce, ključni faktor očuvanja radnih mjesta i napretka hrvatskoga gospodarstva“, istaknuo je predsjednik HGK Luka Burilović na otvaranju akcije Kupujmo hrvatsko u Vukovaru, na kojoj će svoje proizvode predstaviti preko 70 izlagača i koja se održava 3. i 4. svibnja u sklopu Festivala nematerijalne baštine, turističkih manifestacija, atrakcija i destinacija SVI zaJEDNO HRVATSKO NAJ.
„Upravo na tragu ideje Kupujmo hrvatsko i mi na razini grada Vukovara šaljemo poruku da je naša dužnost da se oslonimo na vlastite resurse i znanja i počnemo ih koristiti na dobrobit ljudi iz ovog kraja. Ova manifestacija pomaže i lokalnom gospodarstvu, iako se provodi na državnoj razini. Gospodarske teme su osnova su za sve daljnje promjene“, poručio je gradonačelnik Grada Vukovara Ivan Penava, dodavši kako se Vukovar razvija te kako je odgovornost lokalnih vlasti i poduzetnika da na tragu ove Akcije naprave dodatan iskorak naprijed. „Moramo prepoznati svoje potencijale i maksimalno ih razviti jer je to jedini put kojim možemo uspjeti“, zaključio je Penava.
Među izlagačima u sklopu akcije sudjelovala je i vinkovačka craft pivovara Valens. „Na akciji Kupujmo hrvatsko smo već sudjelovali u Vinkovcima, sad smo ovdje u Vukovaru i iskustva su odlična. Veliki broj posjetitelja pokazuje interes za naše pivo i to nam je odlična promocija. Lijepo je vidjeti hrvatske proizvođače okupljene na jednom mjestu, a naše pivo je kvalitetno i domaće pa se savršeno uklapa u cijelu ovu priču“, izjavio je Matija Majhen iz Valensa, najavivši festival Beeram domaće koji će se održati početkom lipnja u Vinkovcima.
Posjetiteljima je predstavljeno svih trinaest hrvatskih nematerijalnih dobara upisanih na UNESCO-voj listi zaštićenih nematerijalnih kulturnih dobara, a dodijeljene su i nagrade za učenike osnovnih i srednjih škola te studente za njihove radove na temu važnosti kupovine hrvatskih proizvoda.
Akcija Kupujmo hrvatsko napravila je velik iskorak u osvještavanju važnosti kupovanja domaćih proizvoda. Posljednje istraživanje HGK pokazalo je da 78 posto građana vodi računa o kupnji hrvatskih proizvoda prilikom odlaska u kupnju te je čak njih 86 posto spremno izdvojiti više kuna za kvalitetan domaći proizvod. Akcija se nakon Vukovara nastavlja u Rijeci, Zagrebu i Bjelovaru, dok će se specijalizirani projekt „Kupujmo hrvatsko – hrvatski proizvod za hrvatski turizam“ održati krajem godine u Zagrebu.