Prošlo je već gotovo godinu dana od uvođenja eura. Kako biste ocijenili to razdoblje?
Svaki novi početak predstavlja jedan novi izazov, međutim, smatramo da su se svi dobro snašli i prihvatili novu valutu.
KTC d.d. je potpisnik Etičkog kodeksa za transparentnu zamjenu hrvatske kune eurom te za korištenje fiksnog tečaja konverzije. Striktno smo se pridržavali zakonskih odredbi kod dvojnog iskazivanja cijena i nismo imali pritužbi svojih potrošača. Kao što je poznato, KTC u svom portfelju usluga ima trgovinu, poljoprivredu, benzinske postaje i ugostiteljstvo, a svaki je segment bio priča za sebe, međutim, zajedno s našim potrošačima proces uvođenja i prilagodbe je prošao vrlo dobro.
Vidljivo je kako su vam u poslovanju izuzetno važni zaposlenici. Kako KTC pristupa isplati božićnica?
Nama su ljudi na prvome mjestu, zaposlenici i potrošači, stoga smo zaposlenicima na temelju dobrih poslovnih rezultata odlučili ove godine povećati božićnicu za 12% u odnosu na lani – božićnica je isplaćena svim našim djelatnicima u iznosu od 300 eura.
No moramo naglasiti da smo ove godine podijelili i darove za djecu zaposlenika do životne dobi od 10 godina, uz prigodnu predstavu, a pričamo o brojci od oko 700 djece sveukupno. Također, ove smo godine isplatili i uskrsnice, a i svi naši zaposlenici jednom godišnje imaju pravo na sistematski pregled.
Znamo da KTC već godinama prati ekonomske trendove. Utječe li to i na odluke o povećanju plaća? Postoji li plan povećanja plaća za vaše zaposlenike?
U vrijeme inflacije teško je nešto planirati daleko u budućnost, međutim, svakako osluškujemo situaciju na tržištu, pratimo zadovoljstvo svojih zaposlenika i sukladno poslovnim prilikama donosimo odluke o korekcijama dohotka. Tako se možemo pohvaliti da su u protekle tri godine plaće rasle na godišnjoj razini, a posljednje povećanje bilo je sa 1. srpnjem 2023. godine, i to u iznosu od čak 10 posto. U ovoj godini, dakle, KTC d.d. samo će za troškove plaća svojih djelatnika izdvojiti gotovo 4,3 milijuna eura, dok je u zadnje tri godine to bilo 7,5 milijuna eura.
Nadalje, s ponosom ističemo da su sve naše potrebe za radnom snagom zadovoljene na domaćem tržištu rada te zasad nismo imali potrebne za uvoznom radnom snagom, tako da vjerujem da povjerenje naših ljudi mnogo govori o našoj politici kadrova.
Kakve su smjernice vezane uz radno vrijeme tijekom blagdana u vašim poslovnicama i kako se osigurava pravedna raspodjela smjena među zaposlenicima?
Svjesni smo blagdanske euforije i povećane potrošnje pa smo se u skladu s time na vrijeme pripremili za sve moguće ishode. Dovoljno zaliha je osigurano po vrlo pristupačnim cijenama za sve naše potrošače, a isto tako rad je organiziran optimalno za sve naše zaposlenike te naglašavamo da će sav dodatan angažman biti financijski kompenziran. Važno je istaknuti da će naši zaposlenici nedjelje i blagdane provesti kod kuće sa svojim najmilijima te naše trgovine neće raditi na te dane.
Kao što je poznato, KTC d. d. od početka 2020. godine ne radi nedjeljama, praznicima ni blagdanima.
Planirate otvoriti još dva nova centra u Hrvatskoj. Koje su strategije za zapošljavanje novih radnika za te nove lokacije?
U planu su otvorenja novoga trgovačkog kompleksa u Dugom Selu koji će zadržavati sve elemente KTC-a, trgovinu, poljoljekarnu, benzinsku crpku i restoran, a očekujemo otvaranje centra u prvoj polovici 2024. godine. Drugi centar je trgovina u centru Bjelovara, gdje smo već prisutni s velikim trgovačkim centrom, međutim, u praksi su se pokazale vrlo dobre i manje trgovine u centru grada, uz već postojeće komplekse.
Općenito, pratimo kretanja na tržištu i širenje se pomno planira, nije nam cilj otvarati lokacije po svaku cijenu, već želimo biti sigurni da ćemo svojim potrošačima ponuditi standard na kakav su navikli.
Posebno ističete odnos s potrošačima. Kako ste zadovoljni s dosadašnjom suradnjom?
Ključ uspjeha je iznimna suradnja s našim potrošačima, na što smo vrlo ponosni te smo organizirali brojne programe kroz koje želimo doprinijeti razvoju naše lokalne zajednice te tako ističemo Klub vjernosti, gdje smo pripremili za svaki sakupljen bod posebnu pogodnost, a naš Klub broji više od 240.000 članova. Tijekom godine smo organizirali i brojne nagradne igre u kojima smo podijelili više od 500 nagrada, od čega čak 8 osobnih automobila.
Posebno zadovoljstvo je naš program društveno-odgovornih projekata, gdje kroz programe doniranja financijski pomažemo rad lokalnih udruga s područja na kojima poslujemo, a u 2023. godini iznos doniranih sredstava iznosio je više od 50.000 eura. No odazivamo se i na druge pozive za pomoć i donacije, bilo socijalne ili sportske, gdje pomažemo sportska zbivanja u Križevcima te imamo dva aktivna sportska kluba, rukometni i karate klub.
Što očekujete u 2024. godini?
Očekivanja su svakako zadržati pozitivne trendove poslovanja, nastaviti tamo gdje smo stali na kraju 2023. godine. Na kraju, želimo svim svojim potrošačima, zaposlenicima i svim ljudima dobre volje sretan Božić i sve najbolje u novoj godini, da bude sretnija i uspješnija.
Sadržaj nastao u suradnji s KTC-om.