Pacijent mora znati koji ga je liječnik pregledao ili mu napravio pretragu i liječnici imaju obavezu predstaviti se pacijentu odnosno nositi identifikacijske iskaznice na vidljivom mjestu kako bi pacijent vidio tko je doktor i koje je točno specijalnosti. U suprotnom, premda mnogi toga nisu ni svjesni, postupaju neetično. Neki su se pacijenti žalili što nisu imali priliku doznati identitet doktora koji ih je pregledao, zbog čega je reagiralo Povjerenstvo za medicinsku etiku i deontologiju Hrvatske liječničke komore (HLK).
“Povjerenstvo za medicinsku etiku i deontologiju Hrvatske liječničke komore (HLK) susreće se s pritužbama pacijenata na neetičnost liječnika zbog toga što im identitet liječnika koji za njih skrbi ostaje nepoznat. Iz komunikacije s liječnicima čini se da nisu svi upoznati s našom obvezom da se pacijentima predstavimo i da nosimo identifikacijske kartice. Ovime skrećemo pozornost na takav propis, sadržan u odredbi Zakona o zaštiti prava pacijenata”, stoji u kratkom tekstu objavljenom u najnovijem broju Liječničkih novina pod naslovom “Zakon nas obvezuje upoznati pacijente za koje skrbimo sa svojim identitetom”.
Povjerenstvo se pritom pozvalo na Zakon o zaštiti prava pacijenata, koji u članku 12. navodi: “Pacijent ima pravo biti upoznat s imenima te specijalizacijom osoba koje mu izravno pružaju zdravstvenu zaštitu.”
VEZANI ČLANCI:
Citirali su i 4. članak Zakona o zdravstvenoj zaštiti: “Zdravstvena zaštita u smislu ovog zakona obuhvaća sustav društvenih, skupnih i individualnih mjera, usluga i aktivnosti za unaprjeđenje zdravlja, sprječavanje bolesti, rano otkrivanje bolesti, pravodobno liječenje te zdravstvenu njegu, rehabilitaciju te zdravstvenu skrb.”
– Želimo upoznati liječnike s ovom odredbom radi primjerenije i etičnije zdravstvene skrbi naših bolesnika. Time ujedno izbjegavamo biti dionici etičkih postupaka pred etičkim povjerenstvom – poručili su kolegama liječnici iz strukovnog etičkog povjerenstva.
Inače, često ne znamo kod kojeg smo doktora obavili određenu pretragu već na to pitanje odgovaramo primjerice: “Kod neke mlade doktorice” ili “Kod nekog starijeg doktora”. Katkad bi pacijent htio zahvaliti liječniku, istaknuti njegovu stručnost ili pak požaliti se na njegovu komunikaciju, ali mu je to onemogućeno ako ne zna o kome je riječ. “Nakon pretrage, htio sam doktora pitati koji je daljnji postupak, ali dok sam se obukao, njega više nije bilo, a ja nisam znao kako se zove pa ga nisam mogao ni potražiti, što nije u redu”, iskustvo je jednog pacijenta.
FOTO/VIDEO Hrvatski piloti spašavali život djevojčici iz Dubrovnika: Helikopterima je prebacili do Zagreba