U svijetu u kojem se brendovi sve više fokusiraju na održivost i društvenu odgovornost, dvije hrvatske tvrtke, Sofascore i Earthbound, primjer su uspješne suradnje koja spaja inovaciju s ekološkom sviješću. Iako su obje tvrtke počele kao mali, lokalni igrači, danas imaju globalnu prisutnost i prepoznatljivost koja nadilazi granice Hrvatske.
Sofascore, sportska platforma za naprednu statistiku koju su osnovali Ivan Bešlić i Zlatko Hrkać, bilježi impresivnih 28 milijuna korisnika mjesečno. Njihova vizija bila je stvoriti alat koji bi ljubiteljima sporta omogućio detaljno praćenje rezultata i statistika, a njihova platforma danas je dostupna diljem svijeta.
Manifestacija vrijednosti
S druge strane, Earthbound, bivši Miret, specijaliziran je za proizvodnju ekološki prihvatljivih tenisica, napravljenih od čak 97 posto prirodnih materijala. Braća Domagoj i Hrvoje Boljar iz Duge Rese uspjeli su stvoriti proizvod koji ne samo da zadovoljava potrebe tržišta nego i poštuje okoliš ili, kako nam je kazao Domagoj, njihova tenisica je fizička manifestacija vrijednosti za koje se zalažu. A tu su ekologija i zdravlje ljudi, dvije neodvojive komponente.
– Mi gradimo najekološkiji brend na svijetu, temeljimo se na ekološkoj i društvenoj održivosti. I to su činjenice i tako smo prepoznati u svijetu i siguran sam da ćemo na tim osnovama rasti u budućnosti – ističe D. Boljar.
U ovoj suradnji, Sofascore je već drugi put u posljednje dvije godine odabrao obuću Earthbound za svoje zaposlenike. Ova jedinstvena partnerska inicijativa rezultirala je dizajnom tenisica koje reflektiraju identitet i boje Sofascorea. Dok je prva verzija tenisica bila u sivoj boji, nova kolekcija dolazi u dominantnim crnim i plavim tonovima, u skladu s rebrendingom Sofascorea.
Ove tenisice neće biti dostupne široj javnosti, već će ostati ekskluzivna ponuda za više od tristo zaposlenika Sofascorea.
Ekološka odgovornost Earthbounda dodatno se ističe u sklopu prestižnog OEKO-TEX STANDARD 100 certifikata, koji su dobili prvi u svijetu, a jamči da su svi materijali korišteni u proizvodnji tenisica ekološki prihvatljivi. Od konoplje, kenafa i lana do pluta i kukuruza, svi materijali dolaze od dobavljača iz Europske unije, a tvrtka primjenjuje rigorozne ekološke filtre na sve svoje proizvode. Osim što su tenisice prihvatljive za okoliš, ujedno su potpuno neškodljive za ljudsko zdravlje, ističe D. Boljar te dodaje kako su oni i jedina Hrvatska B corp certificirana tvrtka, na što je iznimno ponosan. B Corp tvrtke sinonim su za najviše standarde društvene i ekološke izvedbe, javne transparentnosti i odgovornosti, a upravo taj certifikat otvara im dodatna vrata na tržištu. Earthbound, kaže D. Boljar, godišnje raste oko 70 posto, no tvrdi da im je i dalje rast ograničen količinom kapitala. Ipak, čvrsto su odlučili ostati i raditi u Hrvatskoj, a nakon nove godine planiraju novi veliki iskorak u domeni proizvoda.
Inspirativna suradnja
Ivan Bešlić, suosnivač i CSO Sofascorea, ističe kako su njegovi zaposlenici redovito zadovoljni tenisicama Earthbound, koje koriste ne samo u uredu nego i u privatno vrijeme. “Naša odluka da investiramo trideset tisuća eura u unikatne tenisice koje će imati prepoznatljiv ‘Sofascore Blue’ đon dio je našeg nastojanja da se istaknemo u IT i sportskim krugovima te ujedno pokažemo da smo ekološki osviješteni, a pri tom i da na taj način investiramo u hrvatsku tvrtku”, naglasio je Ivan Bešlić.
Priča o Sofascoreu i Earthboundu predstavlja inspirativan primjer kako zajednički rad i fokus na održivosti mogu pridonijeti stvaranju uspješnih brendova s globalnom prisutnošću. Bešlić također napominje kako su prve tenisice s natpisom Sofascore brzo postale tražene, čime su, vjeruje, dodatno potaknuli suradnju s Earthboundom.•