Nakon što su već prije objavile javna nadmetanja za gradnju i nadzor radova na Pelješkom mostu, Hrvatske ceste početkom ovog mjeseca raspisale su i natječaj za izgradnju pristupnih cesta mostu Pelješac i to dionice Duboka – Sparagovići. No, kao i u slučaju natječaja za gradnju mosta i nadzor radova, i natječaj za izgradnju pristupnih cesta zapeo je na žalbama. Naime, austrijska građevinska tvrtka Swietelsky podnijela je Državnoj komisiji za kontrolu postupaka javne nabave (DKOM) žalbu na natječajnu dokumentaciju za taj posao čija je procijenjena vrijednost 482 milijuna kuna bez PDV-a.
I dva mjeseca za odluku
A dok DKOM ne riješi tu žalbu, zaustavlja se postupak javne nabave. Stoga će rok za podnošenje ponuda koji je bio predviđen za 25. travnja ove godine biti sigurno produljen, samo je pitanje koliko dugo. Naime, DKOM-u u vrlo složenim i predmetima visoke vrijednosti poput ovog treba i dva mjeseca da donese odluku. Žalbe su usporile natječaj za nadzor radova na Pelješkom mostu za gotovo dva mjeseca za koliko je morao biti produžen rok za podnošenje ponuda. Prvo su se španjolske tvrtke IDP i Eptisa Adria u listopadu prošle godine žalile na natječajnu dokumentaciju. Eptisa je odustala od svoje žalbe, a DKOM je odluku o žalbi IDP-a donio nakon više od mjesec dana i poništio je dio natječajne dokumentacije.
U prosincu je pak stigla žalba tvrtke Lipov gaj, a DKOM je tu žalbu riješio za 15 dana, naloživši Hrvatskim cestama da ponište dio izmijenjene dokumentacije. Ponude za nadzor radova na Pelješkom mostu otvorene su sredinom siječnja, a odluka o odabiru još nije donesena. Zagrebačka tvrtka Lipov Gaj dala je ponudu vrijednu 55,66 milijuna kuna bez PDV-a, zajednica ponuditelja Institut IGH, Centar za organizaciju građenja i Investinženjering dala je ponudu na 49,38 milijuna kuna bez PDV-a, dok je ponuda zajednice ponuditelja Krebs+Kiefer i Geoprojekt vrijedna 52 milijuna kuna bez PDV-a. Procijenjena vrijednost tog posla je 53,54 milijuna kuna bez PDV-a. Žalbe su puno više razvukle proceduru odabira izvođača radova na Pelješkom mostu. Taj natječaj raspisan je sredinom 2016., a ponude su otvorene tek 15. rujna prošle godine. U prvom krugu tog natječaja, za koji je kao rok za podnošenje ponuda bio predviđen 22. kolovoza 2016., uložene su dvije žalbe. Zbog njih je rok za podnošenje ponuda morao biti pomaknut čak do 2. prosinca 2016. U drugom krugu tog natječaja koji je krenuo u ožujku 2017. uložena je bila jedna žalba zbog koje je rok za podnošenje ponuda odgođen za 15. rujna. Najnižu cijenu ponudio je konzorcij kineskih tvrtki predvođen China Road and Bridge Corporation – 2,081 milijardu kuna. Ponuda zajednice talijanskog Astaldija i turskog IC Icasa teška je 2,551 milijardu kuna, a austrijski Strabag ponudio je cijenu od 2,622 milijarde kuna. Hrvatskim cestama je pak trebalo 120 dana da donesu odluku o odabiru. Kad su napokon odabrali ponudu kineskog konzorcija, uslijedile su žalbe Strabaga te udruge Astaldija i Ictasa. DKOM pak već dva mjeseca odlučuje o tim žalbama i može se očekivati da će ovih dana donijeti odluku.
Četiri faze radova
Naime, predsjednik DKOM-a Goran Matešić 2. ožujka je izjavio da bi postupak vezan uz žalbe Strabaga te Astaldija i Ictasa mogao biti okončan u sljedeća dva do tri tjedna. Hrvatske ceste ove godine planiraju objaviti i natječaj za drugi dio pristupnih cesta Pelješkom mostu – izgradnju stonske obilaznice – poddionica Prapratno – Doli, a procijenjena vrijednost tih radova je 352,3 milijuna kuna. Projekt cestovnog povezivanja juga s ostatkom Hrvatske sastoji se od četiri faze – izgradnje mosta kopno – Pelješac (2,4 km), izgradnje pristupnih cesta na kopnu (2,1 km) i na Pelješcu (9,8 km), izgradnje stonske obilaznice 1. faza (poddionica Sparagovići/Zaradeže – Prapratno, 10,2 km) i izgradnja stonske obilaznice 2. faza (poddionica Prapratno-Doli, 7,89 km).
zasto se nitko ne zali sto odlucivanje traje mjesecima ocito se tu radi o korupciji unutar sistema a protiv drzave