Hrvati su i danas, na svjetski dan bez kupnje, pohrlili u
šoping-centre. Prava šoping-groznica, doduše, očekuje se od idućeg
tjedna, ali kupci unatoč globalnoj financijskoj krizi već biraju
blagdanske darove. Hrvatska, čini se, ipak nije u banani jer prema
procjenama sindikata Hrvati će za božićne blagdane potrošiti pristojnih
12 milijardi kuna. Dva najveća zagrebačka šoping-centra, Avenue Mall i
City Center One, u listopadu i studenome ove godine bilježe 17 do 25
posto veću posjećenost nego što je to bilo u istom razdoblju prošle
godine.
HGK: Građani će i dalje kupovati, ali i paziti na kvalitetu
Zaposlenik Wal Marta preminuo u naletu kupaca
Tako je šoping-meku Avenue Mall od 1. listopada do 20. studenoga ove
godine posjetilo 300.000 kupaca više nego u tom razdoblju lani, odnosno
njih milijun i pol.
Djeca trebaju igračke
I u City Center Oneu ovogodišnji listopad 17 je posto jači od
prošlogodišnjeg. Prevedeno u broj kupaca u listopadu je u Cityiju
šopingiralo čak 600.000 ljudi. U tom trgovačkom centru u prosincu
očekuju porast broja kupaca 25 posto, a potrošnje čak četrdeset posto.
– Zasad je veća frekventnost kupaca od same potrošnje, a pravu
potrošačku navalu očekujemo 4. prosinca uoči blagdana sv. Nikole –
rekli su nam u jednoj prodavaonici u Avenue Mallu.
U najpoznatijoj splitskoj robnoj kući Joker Željka Keruma straha od
krize zbog smanjenje kupovne moći građana i recesije – nema! Više ih
brine zabrana rada nedjeljom, zbog čega će mnogi, smatraju trgovci,
postati višak. A prodajni rezultati čak su i bolji nego lani. U
Benettonovim trgovimana zadovoljno trljaju ruke jer im je promet skočio
od 10 do 15 posto u odnosu na isto radoblje prošle godine.
Ni u Turbo limachu nisu zamijetili pad prodaje.
– Djetetu igračku roditelji sigurno neće uskratiti za blagdane. Prava
nas ludnica tek čeka – kaže Tea Grgić, zamjenica poslovođe Turbo
limacha u Splitu. Kao i obično, najčešće se jaz između željenog i
mogućeg premosti karticama.
Zasad zime nema, skočila je čak i prodaja (skupljeg) ženskog rublja. Ni
riječki trgovci, čini se, nemaju razloga za brigu. Današnje kišno jutro
bilo je kao stvoreno za đir po riječkom Tower centru.
Jednako kao i lani
Prizor: ljudi sjede na kavi, kupuju ulaznice za kino, prebiru po
policama prodavaonica ili jednostavno uživaju u šetnji raskošno
okićenim šoping-centrom koji kao da su zaobišle sve najave o recesiji.
Prvi dojam potvrdile su i prodavačice koje već od ranog jutra imaju
posla preko glave.
– Promet je jednak kao i u ovo doba prošle godine – priča Mirsada Bečić. Ne čini mi se baš kao da ljudi stežu remen...
Ipak, ovaj se vikend očekuje lagano zatišje pred oluju jer većina
prodavaonica novogodišnja sniženja najavljuju nešto ranije – ona
počinju već sredinom prosinca.
Mladi par koji smo zatekli u potrazi za zimskom odjećom izjavljuje kako
će potrošiti isto kao i lani, a za nešto što im se zaista svidi spremni
su rate otplaćivati i do proljeća. I u osječkim prodavaonicama promet
je ovog studenoga bolji nego lani, ali Osječanka Stela Čamalović kaže
da će ipak zbog krize paziti da ne ode u minus.