KRIZE NEMA U TRGOVINI

Počela šoping-groznica

29.11.2008.
u 20:30

Hrvati su i danas, na svjetski dan bez kupnje, pohrlili u šoping-centre. Prava šoping-groznica, doduše, očekuje se od idućeg tjedna, ali kupci unatoč globalnoj financijskoj krizi već biraju blagdanske darove. Hrvatska, čini se, ipak nije u banani jer prema procjenama sindikata Hrvati će za božićne blagdane potrošiti pristojnih 12 milijardi kuna. Dva najveća zagrebačka šoping-centra, Avenue Mall i City Center One, u listopadu i studenome ove godine bilježe 17 do 25 posto veću posjećenost nego što je to bilo u istom razdoblju prošle godine.

HGK: Građani će i dalje kupovati, ali i paziti na kvalitetu

Zaposlenik Wal Marta preminuo u naletu kupaca

Krize nema u trgovini


Tako je šoping-meku Avenue Mall od 1. listopada do 20. studenoga ove godine posjetilo 300.000 kupaca više nego u tom razdoblju lani, odnosno njih milijun i pol.

Djeca trebaju igračke
I u City Center Oneu ovogodišnji listopad 17 je posto jači od prošlogodišnjeg. Prevedeno u broj kupaca u listopadu je u Cityiju šopingiralo čak 600.000 ljudi. U tom trgovačkom centru u prosincu očekuju porast broja kupaca 25 posto, a potrošnje čak četrdeset posto.

– Zasad je veća frekventnost kupaca od same potrošnje, a pravu potrošačku navalu očekujemo 4. prosinca uoči blagdana sv. Nikole – rekli su nam u jednoj prodavaonici u Avenue Mallu.

U najpoznatijoj splitskoj robnoj kući Joker Željka Keruma straha od krize zbog smanjenje kupovne moći građana i recesije – nema! Više ih brine zabrana rada nedjeljom, zbog čega će mnogi, smatraju trgovci, postati višak. A prodajni rezultati čak su i bolji nego lani. U Benettonovim trgovimana zadovoljno trljaju ruke jer im je promet skočio od 10 do 15 posto u odnosu na isto radoblje prošle godine.

Ni u Turbo limachu nisu zamijetili pad prodaje.

– Djetetu igračku roditelji sigurno neće uskratiti za blagdane. Prava nas ludnica tek čeka – kaže Tea Grgić, zamjenica poslovođe Turbo limacha u Splitu. Kao i obično, najčešće se jaz između željenog i mogućeg premosti karticama.

Zasad zime nema, skočila je čak i prodaja (skupljeg) ženskog rublja. Ni riječki trgovci, čini se, nemaju razloga za brigu. Današnje kišno jutro bilo je kao stvoreno za đir po riječkom Tower centru.

Jednako kao i lani
Prizor: ljudi sjede na kavi, kupuju ulaznice za kino, prebiru po policama prodavaonica ili jednostavno uživaju u šetnji raskošno okićenim šoping-centrom koji kao da su zaobišle sve najave o recesiji. Prvi dojam potvrdile su i prodavačice koje već od ranog jutra imaju posla preko glave.

– Promet je jednak kao i u ovo doba prošle godine – priča Mirsada Bečić. Ne čini mi se baš kao da ljudi stežu remen...

Ipak, ovaj se vikend očekuje lagano zatišje pred oluju jer većina prodavaonica novogodišnja sniženja najavljuju nešto ranije – ona počinju već sredinom prosinca.

Mladi par koji smo zatekli u potrazi za zimskom odjećom izjavljuje kako će potrošiti isto kao i lani, a za nešto što im se zaista svidi spremni su rate otplaćivati i do proljeća. I u osječkim prodavaonicama promet je ovog studenoga bolji nego lani, ali Osječanka Stela Čamalović kaže da će ipak zbog krize paziti da ne ode u minus.



Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije