SNAŽAN RAST

Podravka u prvom kvartalu 2024. zabilježila značajan rast prihoda, profitabilnost Prehrane gotovo udvostručena

Foto: Podravka
1/8
30.04.2024.
u 13:46

Prihodi Prehrane veći za 11,3% u odnosu na isto razdoblje lani.

Grupa Podravka i u 2024. nastavlja s pozitivnim trendom porasta rezultata i profitabilnosti. U prva tri mjeseca ove godine prihodi od prodaje iznosili su 191,8 milijuna eura, što je 15,9 milijuna eura, odnosno 9,1% više u odnosu na prvo tromjesečje prošle godine. Prihodi segmenta Prehrane pritom su iznosili 146,5 milijuna eura i veći su za 14,8 milijuna eura te 11,3% u odnosu na isto razdoblje 2023. Rast Prehrane zabilježen je u gotovo svim regijama. Međunarodna tržišta rasla su 22,1%, jugoistočna Europa 10,4%, a Hrvatska i Slovenija 5,5%. Porast prihoda od prodaje zabilježen je i kod segmenta Farmaceutike. U odnosu na prvi kvartal 2023., rasli su za 2,5%, što je 1,1 milijun eura više, odnosno ukupni iznos od 45,3 milijuna eura.

Neto dobit Grupe Podravka u prvom kvartalu 2024. iznosila je 23,5 milijuna eura, što je za 7,8 milijuna eura, odnosno 49,7% više nego u istom periodu prošle godine. Pritom je neto dobit Prehrane rasla gotovo dvostruko u odnosu na prva tri mjeseca 2023., za 95%, te iznosila 14,5 milijuna eura. Neto dobit Farmaceutike porasla je za 9,1% i u prva tri mjeseca ove godine iznosila devet milijuna eura. Operativna dobit Grupe prije amortizacije (EBITDA) u prvom je tromjesečju 2024. dosegla 37,9 milijuna eura, što je 10,6 milijuna eura više nego u prva tri mjeseca 2023.

“U rezultatima prvog kvartala osobito me raduje dvoznamenkasti rast prihoda od prodaje u kojem se snažno ističe rast prodaje u zapadnoj i srednjoj Europi. Ovako snažan rast prodajnih prihoda pokazuje da naša fokusiranost na jačanje prodaje, povećanje broja kupaca te profitabilnosti i prepoznatljivosti proizvodnog portfelja na izvoznim tržištima daje dobre i jasno vidljive rezultate koji se ogledaju i u rastu količina prodane robe i u rastu profitabilnosti. Smatram da je snažan rast prodaje najbolja nagrada za brojne, i često vrlo teške, promjene koje smo unutar segmenta Prehrane provodili u proteklom razdoblju."

Foto: Podravka

"Zato smatram potrebnim još jednom istaknuti ključnu važnost promjene prodajnih politika na inozemnim tržištima kroz koje smo osigurali da se naši proizvodi na bogatijim tržištima od hrvatskog prodaju po, u prosjeku, većim cijenama nego u Hrvatskoj. Zadovoljstvo potrošača i s njim povezan rast prodaje jedini su kvalitetan izvor dobrih financijskih rezultata, ali i stabilnog budućeg rasta poslovanja. Zato postignuti rezultati ohrabruju, ali i motiviraju da bez opuštanja ustrajemo u provođenju svih planova i projekata kojima ćemo osigurati još bolje zadovoljenje potreba naših potrošača, ali i privući nove potrošače. Slično Prehrani, jačanje portfelja i tržišnog nastupa prioriteti su kojima se vodio i farmaceutski dio Grupe, odnosno Belupo. Sve to rezultiralo je dobrim početkom 2024. za cijelu Grupu. Želim stoga zahvaliti i čestitati svim radnicima Grupe Podravka, kako u Hrvatskoj, tako i u inozemstvu na ostvarenim rezultatima i osobnom doprinosu koji svakodnevno dajete rastu i uspjehu Grupe“, poručila je Martina Dalić, predsjednica Uprave Podravke.

Kako bi dodatno osnažila svoje prisustvo na globalnom tržištu te osigurala i podržala ostvarivanje strateških ciljeva postavljenih poslovnom i strategijom održivosti, Podravka je početkom godine redizajnirala svoj vizualni identitet. Novi vizualni identitet prilagođen je novom vremenu te potrebama i ciljevima kompanije, a prvi puta korporativni logotip Grupe Podravka odvojen je od proizvodnog logotipa brenda Podravka.

Foto: Podravka

Samo nekoliko dana nakon predstavljanja novog vizualnog identiteta, otvorena je nova Podravkina Tvornica tjestenine, prva u segmentu Prehrane nakon 17 godina. Radi se o investiciji vrijednoj više od 15 milijuna eura. Gradnjom tvornice predviđena je i mogućnost daljnjeg širenja tehnoloških kapaciteta i proizvodnog asortimana, kao i daljnjeg ulaganja u obnovljive izvore energije, odnosno sunčanu elektranu.

Ostatak investicijskog ciklusa i početkom ove godine provodi se prema planu, u skladu sa Strategijom poslovanja Grupe Podravka do 2025. Tijekom prvog kvartala 2024. realizirane su investicije u iznosu od gotovo 25 milijuna eura, što je dvostruko više nego u istom razdoblju lani. Prioriteti investicijskog ciklusa ostaju isti, a to su ulaganja u modernizaciju, uvođenje novih tehnologija i digitalizaciju, podizanje efikasnosti i energetske učinkovitosti te daljnje unapređenje uvjeta rada. Završetak najveće investicije u sklopu Strategije poslovanja, izgradnje logističko-distributivnog centra u Koprivnici, ukupne vrijednosti od 48 milijuna eura, očekuje se u drugom dijelu godine. Ovom investicijom Grupa Podravka povećat će svoju efikasnost u logističko-distributivnom segmentu poslovanja kroz optimizaciju broja skladišnih prostora, minimizaciju internog transporta te veću kontrolu troškova.

VEZANI ČLANCI: 

Investicija u modernizaciju i povećanje kapaciteta primarne prerade svježe rajčice koja obuhvaća izgradnju pogona u okviru postojeće tvornice Kalnik u Varaždinu je dovršena. Obavljaju se posljednje pripreme za početak komercijalne proizvodnje koja se planira u trećem kvartalu ove godine kada počne sazrijevanje rajčice. Za potrebe nove tvornice Podravka organizira proizvodnju rajčice na vlastitim površinama i kod kooperanata ukupne veličine od oko četiristo hektara na kojima je počela sadnja rajčice. Kooperantsku proizvodnju Podravka i dalje nastavlja u Istri, ali i dodatno širi na kontinentu, od sjeverozapadne Hrvatske do Slavonije.

U 2024. nastavljamo i s ulaganjima u poljoprivrednu mehanizaciju i popratnu opremu. Investicija će rezultirati uštedama u troškovima agrotehničkih operacija te osigurati potrebne sirovine za novu tvornicu primarne prerade svježe rajčice u kontinentalnoj Hrvatskoj. Također, nastavljamo i s ulaganjem u navodnjavanje poljoprivrednih zemljišta. Ulaganjem u navodnjavanje osiguravamo veće količine kvalitetne sirovine za Podravkine tvornice, proizvodnju sirovine kontroliranog podrijetla, a smanjit će se i potreba za uvoznom sirovinom, poticati domaća proizvodnja, smanjiti troškovi proizvodnje gotovog proizvoda te povećati prinosi povrća i ostalih kultura.

Također, u tijeku je i druga faza ulaganja u sunčane elektrane, sufinancirane sredstvima Modernizacijskog fonda. Projekt povećanja udjela obnovljivih izvora energije, u skladu sa Strategijom održivog poslovanja Grupe Podravka do 2030., pokrenut je još prošle godine, a završetak i instalacija dodatnih gotovo 8,5 kW snage očekuje se krajem ove godine.

FOTO Ovako izgleda pakao na zemlji: Stanovnici se prže na plus 40, pogledajte u čemu pronalaze spas

1/30
Ključne riječi

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije