Stanko Hrženjak, 46-godišnji pilot HRZ-a, imao je prije leta na MiG-u 21 s brojem 121, iz kojega se naposljetku morao katapultirati, isti problem, isti otkaz i na MiG-u 21 s brojem 135. A isti mu se otkaz dogodio istog dana, dakle prilikom letenja u sklopu obilježavanja Dana pobjede u Kninu!
Hrženjak je, naime, sa zagrebačkog Plesa uzletio u “sivcu”, MiG-u broj 135, koji je stigao s remonta iz Odese među prvima, još na proljeće ove godine. Nakon što su zrakoplovi u formaciji preletjeli kninsku tvrđavu i uzvanike, stigli su do zračne luke u zadarskom Zemuniku. No, pojavio se problem, pilot Hrženjak prijavio je kvar na stajnom trapu, instrumenti su mu signalizirali da nisu izvučeni svi kotači. Točnije, jedan od bočnih, kako su mu vizualnim pregledom potvrdili iz kontrolnog tornja.
U tom trenutku neki od okupljenih građana (MORH je bio proglasio “Dan otvorenih vrata”) primijetili su da se iznad aerodroma zbiva nešto neobično i fotografirali su 135-icu s neizvučenim kotačem.
- Stajni trap nije spustio, majko mila, začulo se iz publike.
Pilot je nakon nekoliko pokušaja uspio “dobiti” i treći kotač te se prizemljio. No, kako je Hrženjak jedan od najiskusnijih pilota, rečeno mu je da će se u Zagreb vratiti na drugom zrakoplovu, na neremontiranom kamuflažnom MiG-u 21 s brojem 121.
Na YouTubeu se pojavila i snimka cijelog događaja.
>> Ova fotografija je dokaz: Pilotu i na drugom MiG-u istoga dana blokirao kotač!
>> Kolinda Grabar Kitarović: Pad aviona poziv je na buđenje
>> 'Hrvatski vojnici su vrhunski, moramo zadržati eskadrilu'
>> 'Nismo jedina zemlja gdje padaju avioni. Sa dva šefa ću razgovarati o ostavci!'
Kakvo smeće od aviona. Samo se sramotimo.