s brojem 135

Pogledajte snimku slijetanja neispravnog MiG-a u Zemuniku

mig
Foto: VL
1/2
07.08.2014.
u 13:23

Hrženjak je sa zagrebačkog Plesa uzletio u “sivcu”, MiG-u broj 135, koji je stigao s remonta iz Odese među prvima, još na proljeće ove godine

Stanko Hrženjak, 46-godišnji pilot HRZ-a, imao je prije leta na MiG-u 21 s brojem 121, iz kojega se naposljetku morao katapultirati, isti problem, isti otkaz i na MiG-u 21 s brojem 135. A isti mu se otkaz dogodio istog dana, dakle prilikom letenja u sklopu obilježavanja Dana pobjede u Kninu!

Hrženjak je, naime, sa zagrebačkog Plesa uzletio u “sivcu”, MiG-u broj 135, koji je stigao s remonta iz Odese među prvima, još na proljeće ove godine. Nakon što su zrakoplovi u formaciji preletjeli kninsku tvrđavu i uzvanike, stigli su do zračne luke u zadarskom Zemuniku. No, pojavio se problem, pilot Hrženjak prijavio je kvar na stajnom trapu, instrumenti su mu signalizirali da nisu izvučeni svi kotači. Točnije, jedan od bočnih, kako su mu vizualnim pregledom potvrdili iz kontrolnog tornja.

U tom trenutku neki od okupljenih građana (MORH je bio proglasio “Dan otvorenih vrata”) primijetili su da se iznad aerodroma zbiva nešto neobično i fotografirali su 135-icu s neizvučenim kotačem.

 - Stajni trap nije spustio, majko mila, začulo se iz publike.

Pilot je nakon nekoliko pokušaja uspio “dobiti” i treći kotač te se prizemljio. No, kako je Hrženjak jedan od najiskusnijih pilota, rečeno mu je da će se u Zagreb vratiti na drugom zrakoplovu, na neremontiranom kamuflažnom MiG-u 21 s brojem 121.

Na YouTubeu se pojavila i snimka cijelog događaja.

>> Ova fotografija je dokaz: Pilotu i na drugom MiG-u istoga dana blokirao kotač!

>> Kolinda Grabar Kitarović: Pad aviona poziv je na buđenje

>> 'Hrvatski vojnici su vrhunski, moramo zadržati eskadrilu'

>> 'Nismo jedina zemlja gdje padaju avioni. Sa dva šefa ću razgovarati o ostavci!'

Komentara 14

RA
rakikaki
14:03 07.08.2014.

Kakvo smeće od aviona. Samo se sramotimo.

NZ
NAĐI-zaZAGREBbezkumova
14:06 07.08.2014.

Gdje je vrhovni zapovjednik? Ni slike, ni tona.

Avatar kontraadmiraI
kontraadmiraI
15:46 07.08.2014.

Zaglavljivanje kotača događa se i postoji procedura za ponovni pokušaj odbravljivanja. Gotovo nema tjedna da negdje ne padne vojni zrakoplov, zato između ostalog i postoje sjedišta za izbacivanje da se pilot spasi. O takvim stvarima se ne govori kao kad padne civilni zrakoplov jer su posljedice za civilni katastrofalne. Unutar par zadnjih mjeseci padali su i zrakoplovi tipa Eurofighter, Mirage, F-18, Harrier, F-35 i drugi. Ovo je tek da znate kako zrakoplovi ipak padaju jer toliko ih ima u zraku i nemoguće je da se ne dogode havarije. Naravno, to nije alibi za Hrvatsko Ratno Zrakoplovstvo jer nam novi zrakoplovi doista trebaju s obzirom da smo prekoračili prekoračeno od prekoračenog. Upućujem samo na statistiku da HRZ ima, Bogu hvala, rijetke havarije, ali da ne bi riskirali ubuduće ili da se taj rizik smanji treba ozbiljno i žurno djelovati. Za one koji misle kako je opcija "ugasiti nadzvučnu" neka znaju da se i nakon toga plaća onima koji umjesto hrvata obavljaju zračni nadzor nad hrvatskim kopnom i morem, a to bi bili talijani i mađari. Kao što kaže narod "nema džabe ni u stare babe". Ako nemaš svoje i nisi sposoban, odriješi kesu za onog tko ima svoje i tko je sposoban pa ga usput i financiraj.

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije