Iako policija opetovano upozorava na internetske prevare, ta upozorenja očito nisu dovoljna. Jer uvijek se nađe netko tko na prevaru nasjedne te ostane bez novca. Ovaj put na internetsku prevaru nasjeo je 28-godišnji državljanin Brazila, koji je pazinskoj policiji opisao kako je ostao bez više stotina eura.
Htio je kupiti računala, pa ga je potražio na internetskom oglasniku. Kada je našao ono što mu se sviđa, preko ponuđene aplikacije poslao je ponudu. Istim putem je dobio i odgovor u kojem se navodi da će mu na mobitel stići poruka za potvrdu i plaćanje narudžbe. Ubrzo je putem dobio je SMS poruku i u njoj poveznicu na stranicu koja je izgledala kao stranica internetskog oglasnika. Ništa ne sumnjajući 28- godišnjak je platio. No nakon toga poruku mu je poslala osoba koja se predstavila kao djelatnik tehničke podrške.
- Vaša narudžba je zamrznuta jer sustav nje prepoznao karticu. Molim vas da ponovite plaćanje i to nekom drugom karticom. Raniju uplatu ćemo vam vratiti - kazao je "djelatnik" tehničke podrške.
Mladi Brazilac nije htio ponoviti plaćanje, a kako je navodni djelatnik bio uporan te je inzistirao na plaćanju, shvatio je da je prevaren te da je stranica na koju je dobio poveznicu za plaćanje lažna. Stoga je sve prijavio policiji koja provodi izvide, ali paralelno s tim ponovo upozorava građana da budu opreznu prilikom online kupnje.
- Često se događa da poveznice koje građani dobiju za plaćanje kada kupuju neki proizvod vode na lažne stranice te stoga treba dobro pogledati internetsku adresu na koju poveznica vodi. Da bi kupnja preko interneta bila sigurnija koristite online trgovine iz Hrvatske ili drugih država članica Europske unije, kada je moguće jer su veće šanse da ćete moći riješiti nastale probleme. Potrudite se i istražite, odnosno provjerite recenzije drugih kupaca prije same kupnje, plaćajte samo preko sigurnog pružatelja usluge plaćanja i samo kada ste spojeni na sigurnu internetsku vezu, izbjegavajte besplatni ili otvoreni javni WiFi, plaćajte samo na sigurnom uređaju, odnosno ažurirajte redovno operativni sustav i sigurnosni softver. Ako proizvod ne stigne kontaktirajte prodavača, a ako prodavač ne odgovara, obratite se svojoj banci. Čuvajte se oglasa i internetskih stranica koje nude nevjerojatne ponude ili čudotvorne proizvode jer ako se nešto čini predobro da bi bilo istinito, nije istinito! - savjetuju građanima iz policije.
Poručuju i da građani više savjeta o tome kako se zaštiti od različitih oblika internetskih prijevara, mogu pronaći na MUP TV YouTube kanalu ili na službenim stranicama MUP-a.
>> VIDEO: Loše stanje u Klinici za ortopediju Šalata
Nikakav problem oko kupnje samo treba biti plaćanje pouzećem i tu je priči kraj. Kartično ili bilo kakvo transakcijsko plaćanje ne dolazi u obzir i nema prijevare!!!!