Vladimir Stojsavljević, pomoćnik ministrice kulture Andreje Zlatar, u HTV-ovoj emisiji \"Pola ure kulture\" prikazanoj u četvrtak na 1. programu tijekom kratkog intervjua koji je dao za emisiju nosio je majicu na kojoj je bio istaknut logo kina Europe.
Kino u vlasništvu grada
Radi li se u tom slučaju o prikrivenom reklamiranju pokušali smo doznati na dvije adrese – na HTV-u i u Vijeću za elektroničke medije.
Na HTV-u to ne smatraju prikrivenom reklamom jer, kako kažu, kino Europa nije privatno kino već je u vlasništvu grada Zagreba i riječ je o nekomercijalnoj ustanovi koja prikazuje domaće, regionalne, europske i nezavisne filmove te je domaćin filmskih festivala.
– Primjerice, kino Europa bilo je domaćin festivala koji promiču ljudska, dječja i manjinska prava, a što je i jedna od funkcija HRT-a kao javnog servisa. Ne smatramo, dakle, da je u konkretnom slučaju u pitanju bilo prikriveno oglašavanje jer se ne radi o nekom privatnom kinu koje prikazuje komercijalne sadržaje, osobito što je gost u emisiji bio pomoćnik ministrice kulture, koji je uz to i slučajno nosio majicu s natpisom jednog nekomercijalnog kina – poručuju s HTV-a.
Odgovorni urednici
Vijeće za elektroničke medije uočilo je logo kina Europe na majici pomoćnika ministrice kulture te će provjeriti postoji li u ovom slučaju prikriveno oglašavanje ili ne.
– Procedurom ćemo utvrditi radi li se o prikrivenom oglašavanju te ćemo tek nakon toga moći odrediti dalje postupke i visinu kazne bude li potrebno – objasnio je Zdenko Ljevak, predsjednik Vijeća za elektroničke medije, i dodao kako u takvim situacijama urednici emisija moraju voditi brigu o tome postoji li u prilozima ili kod gostiju emisije prikriveno oglašavanje.
Na HTV-u tvrde da se drže zakonskih odredbi o elektroničkim medijima, pogotovu u dijelu koji se odnosi na prikriveno oglašavanje, i zato vjeruju da u ovom slučaju nije došlo do kršenja zakona.
Podsjetimo, Vijeće za elektroničke medije nedavno je HTV kaznilo sa 100 tisuća kuna jer je utvrdilo da se u lipnju u Dnevniku Dubravko Šimenc pojavio s majicom na kojoj je bio logo jedne pivovare.
Sad kad ljudi navale u kino Europa i počnu se kulturno uzdizat, leleeee...