Najskuplji brod u povijesti hrvatske brodogradnje, vrijedan više od milijardu kuna, novogradnja 468 ugovorena za francusku brodarsku tvrtku, porinut je danas u Brodosplitu. Grdosija se u moru zaljuljala, poput škvera u kojem se gradi, ali remorkeri su bili spremni i sve je dobro prošlo. Brod je ponos izmrcvarenog splitskog škvera. Grade ga bez potpore države i na njemu će, tvrde splitski brodograditelji – zaraditi.
Splitski projekt i gradnja
Riječ je o takozvanom ro-paxu, brodu namijenjenom prijevozu putnika, teretnih i osobnih vozila, koji će ploviti na relaciji Marseille – Bastia na Korzici.
– Ovo je potvrda da se u Brodosplitu mogu konstruirati i izgraditi najsloženiji i najzahtjevniji projekti – kazao je predsjednik uprave Srđan Kovač, ističući kako je ro-pax sofisticiran i tehnički zahtjevan brod.
O kakvoj je grdosiji riječ svjedoče podaci kako će tijekom radnje biti razvučeno 410 kilometara kabela. Potrošit će se 170.000 litara boje i 9100 tona čelika.
Brod je visine trinaesterokatnice. Može primiti 227 60-tonskih tegljača koji čine kolonu od 2,5 kilometara i 200 osobnih vozila čija bi kolona bila duga 1 kilometar. Brodske su palube površine 7 Hajdukovih igrališta.
– Srce mi igra, punina je tu, ali ako će nas zatvoriti, bolje bi bilo da nismo napravili ni ovaj brod – gorko kaže radnik u mnoštvu.
Splitom se pronijela vijest kako će radnici spriječiti porinuće, ali u škveru demantiraju da su imali tu namjeru.
Neće zaustaviti brod
– Ogorčen sam jer sam prozvan da sam htio spriječiti porinuće. Nikada ne bih radio na štetu vlastitog škvera! Uvjeravam vas, spriječio sam da se to dogodi – izjavio nam je Zvonko Šegvić, škverski sindikalist.
– U škveru radim 30 godina i uvjeravam vas da se nitko nikada u škveru ne bi usudio zaustaviti brod! – tvrdi nam jedan škveranin koji demantira da su Vladu htjeli upozoriti neporivanjem novogradnje.
U Brodosplitu kažu kako će brod izgraditi na vrijeme. Rok isporuke je lipanj 2011. godine.
Samo da se ne raspadne kao hrvatski paviljon kad je krenuo za Veneciju.