Udruga za zaštitu prava ireligioznih osoba i promicanje ireligioznog poimanja svijeta Protagora pokrenula je kod Županijskog državnog odvjetništva u Zagrebu pravni proces utvrđivanja diskriminacije učenika javnih osnovnih škola koji ne pohađaju nastavu vjeronauka te su time izloženi diskriminaciji.
Zahtjev za mirno rješenje spora radi utvrđivanja i sprečavanja daljnje diskriminacije učenika osnovnih škola koji ne pohađaju vjeronauk usmjeren je protiv nastavnog plana koji odobrava i provodi Ministarstvo znanosti, obrazovanja i sporta Republike Hrvatske, a Protagoru u slučaju zastupa odvjetnica Vesna Alaburić. Članovi udruge traže da se obvezni nastavni plan nadopuni predmetom koji će biti alternativa vjeronauku.
– Diskriminacija je stavljanje u nepovoljniji položaj bilo koje osobe zbog njezine vjere, političkog ili drugog uvjerenja ili pak razloga koji se smatra rasnom diskriminacijom u općem smislu riječi. Učenici koji ne žele odabrati (katolički) vjeronauk kao izborni predmet zbog svojih vjerskih, svjetonazorskih ili drugih uvjerenja stavljeni su u nepovoljniji položaj u odnosu na učenike koji pohađaju vjeronauk. Oni određeni broj sati provode u školi bez ikakvih odgojno-obrazovnih sadržaja. Ti su učenici, prema tome, diskriminirani u smislu Zakona o suzbijanju diskriminacije – navodi se u zahtjevu udruge koji je, između ostalih, poslan i na adrese premijera Zorana Milanovića, ministra znanosti, obrazovanja i sporta Željka Jovanovića te pravobraniteljice za djecu Mile Jelavić.
Vjeronauk stvarno nema što raditi u školama. Ako ste ga već uveli, onda ga provodite tako da se ne ometa školska nastava i da se ne diskriminira nikoga. Kao "izborni" pradmet, ne bi trebao biti ocjenjivan, trebao bi biti predavanan ili "nulti" sat ili sadmi.