Nakon pretrage avionima, brodovima i podmornicama gotovo su nestale sve mogućnosti da će malezijski zrakoplov Boeing 777 s 239 putnika, izgubljen negdje iznad Indijskog oceana još 8. ožujka, ikad biti pronađen, ali zato se nalaze novi detalji, koji bi se mogli činiti i ključnima, da ih se pravovremeno detektiralo.
Naime, za nestanak zrakoplova na letu MH370 iz Kuala Lumpur za kineski Peking doznalo se tek 17 minuta nakon što je nestao s radara, a službenici zračne kontrolu istragu i moguće spašavanje započeli su tek 4 sata kasnije!
O ovim potankostima piše CNN, navodeći ih iz preliminarnog izvještaja malezijskog ministarstva prometa, danas objavljenom. Izvještaj je poslan i UN-u, a u njemu se ističe kako je zrakoplov, kao što je poznato, nestao s radara u 1.21 u noći s radara u Kuala Lumpuru. Dotad je posada zrakoplova trebala javiti zračnoj kontroli u vijetnamskom Ho Ši Minu gdje se nalazi. No, umjesto toga, u 1.38 zračna kontrola pitala je posadu gdje su...
- Ostaje nam za pretpostaviti ili da kontrola u Kuala Lumpuru nije reagirala u tih 17 minuta, ili nije primijetila da je nešto čudno s avionom - prenosi CNN-ov novinar Richard Quest.
A odakle dolazi ovaj četverosatni jaz? Čini se da je nastao od vremena kad su dužnosnici uočili da aviona nema do onoga kad je pokrenuta spasilačka operacija.
Malezijski izvještaj otkriva zapis komunikacije između kontrole leta u Vijetnamu i one u Maleziji - iz Ho Ši Mina su Kuala Lumpuru u 1.38 dali upozorenje da ne mogu uspostaviti razgovor s pilotima leta MH370.
Upravo ono što se kasnije događalo, u ona 4 sata, jest krucijalno, ali ostaje nepoznato istražiteljima. Malezijska zrakoplovna kompanija ovih je dana obavijestila da je zrakoplov bez goriva vjerojatno ostao oko 7 i pol sati po polijetanju, što znači da je letio i u ta 4 sata, kao i par sati kasnije...
Ovakav nemar nije zabilježen u povijesti putnickog zrakoplovstva. Tu kompaniju treba primjereno kazniti ili je ukinuti jer nisu pokazali elementarnu brigu za sigurnost svojih putnika.