OSNOVNA MREŽA

Povijesni dan za hrvatsku infrastrukturu: Evo kako će izgledati TEN-T mreža s novim prometnim pravcima

Foto: eu
1/3
19.12.2023.
u 15:56

Hrvatska je, izmjenama Uredbe o TEN-T mreži, uvrštena na dva dodatna prometna koridora; Baltičko more - Jadransko more i Zapadni Balkan - Istočni Mediteran, što znači i nove mogućnosti za njihovo financiranje iz EU

Baltičko more - Jadransko more i Zapadni Balkan - Istočni Mediteran. Dva su to nova koridora Transeuropske prometne mreže (TEN-T) u koje je uključena Hrvatska, nakon što je Europski parlament prihvatio prijedlog Vijeća Europe za izmjenom Uredbe o TEN-T mreži. Podsjetimo, Hrvatska je dosad pripadala dvama koridorima, Mediteranski koridor i koridor Rajna – Dunav, a kako kažu u Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture, novim prometnim pravcima naša se zemlja uključuje dublje u prometni i gospodarski sustav EU te, možda još i važnije, dobiva mogućnosti za dodatna ulaganja iz izvora EU u željezničku, cestovnu, zračnu, pomorsku i riječnu infrastrukturu.

– Uz to, otvara se mogućnost EU financiranja i onih dijelova Hrvatske koji do sada nisu bili prepoznati u Uredbi, poput željezničke i cestovne infrastrukture do Splita te željezničke i cestovne infrastrukture u Slavoniji – zašto je "ulazak" na nove koridore važan, pojašnjavaju u Ministarstvu, dok premijer Andrej Plenković ističe da se ovime Hrvatska u cijelosti integrirala u prometni sustav EU.

– Izborili smo i da se Dalmacija uvrsti u TEN-T koridore! Uredbom je obuhvaćena željeznička i cestovna infrastruktura do Splita, kao i u Slavoniji, a luke Ploče i Split postat će luke osnovne mreže. Rijeka će se nalaziti na tri koridora. Stvaramo pretpostavke za nastavak velikih ulaganja u razvoj prometne infrastrukture i povezanosti Hrvatske – rekao je Plenković. A kako objašnjavaju u Ministarstvu prometa, kroz proces revizije Uredbe Hrvatska se snažno zalagala za što bolje pozicioniranje svojih prometnih pravaca unutar TEN-T mreže te je prihvaćena većina hrvatskih zahtjeva, od kojih i "promicanje" luke Ploče i Splita u luke osnovne mreže. 

– Ovo je stvarno povijesni dan za Hrvatsku, naš prometni položaj i infrastrukturu jer nas očekuju još veća i snažnija ulaganja u cjelokupni prometni sustav. Položaj na TEN-T mreži otvara nam vrata za EU financiranje i onih dijelova Hrvatske koji do sada nisu bili na taj način zastupljeni. Ovime su konačno Split, Dalmacija i Slavonija, cestovno i željeznički prepoznati i sada se nalaze na Osnovnoj mreži EU prometne karte, ali i dio pruga kroz Istru i Podravinu kroz Sveobuhvatnu mrežu – rekao je ministar prometa Oleg Butković. 

POVEZANI ČLANCI:

Ovim izmjenama TEN-T Uredbe, kažu u njegovu Ministarstvu, na koridore je uvršteno novih 450 kilometara željezničkih pruga (npr. istarske i podravske dionice pruga), 430 kilometara cesta (npr. Zagvozd - Imotski - DG), osam novih luka (Korčula, Stari Grad, Hvar, Supetar, Preko, Rogač, Rab i Cres) te pet novih urbanih čvorova (Osijek, Varaždin, Zagreb, Rijeka i Split), čime Hrvatska ostvaruje najveću proporcionalnu izmjenu TEN-T mreže u Europi.

>> VIDEO Čekaju li nas za blagdane velike gužve na cestama? Božinović prokomentirao dogovor s Italijom i Slovenijom

Ključne riječi

Komentara 11

DU
Deleted user
17:37 19.12.2023.

Zašto bilo što prolazi kroz Srbiju državu koja je protiv europske unije neka se slobodno priključe Rusiji

SL
slavenZadravec
18:19 19.12.2023.

Daleko najvažnije je spajanje na suvremenu, evropsku željezničku mrežu. Trenutno našu vlakovi brzinom i komforom zaostaju cijelo stoljeće,

DU
Deleted user
20:33 19.12.2023.

Hajdaš-Dončić opet na aparatima.

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije