PLOVIDBA

Povlaštene tarife za otočane ostaju

trajekt Marko Polo
Dino Stanin/VLM
VL
Autor
Stojan de Prato / Bruxelles
13.10.2010.
u 15:44

Brodski putnici novom europskom uredbom dobivaju prava nalik onima koja već uživaju zrakoplovni putnici.

Uredba o pravima brodskih putnika, koju je s Europskim parlamentom usuglasilo i usvojilo Vijeće EU, pružit će osobama koji putuju morskim i unutarnjim plovnim putovima unutar Europske unije, kao i na onima kojima je u EU samo polazišna ili odredišna luka, prava nalik onima koja već uživaju zrakoplovni putnici. Uredba, zakon koji se izravno primjenjuje s europske razine i ne treba ga prenijeti u domaće zakonodvstvo, vrijedit će i za hrvatske prijevoznike.

Ukoliko brod u polasku kasni više od 90 minuta, putnicima prijevoznik mora ponuditi besplatnu okrepu “u razumnu odnosu prema vremenu čekanja”. Protegne li se kašnjenje na noć ili više noći, odnosno otkaže li se polazak, putnicima se mora pružiti i besplatan smještaj do sljedeće brodske veze, a najviše tri noći.

Putniku će, u slučaju kašnjenja duljega od 90 minuta, prijevoznik odmah ponuditi izbor između punoga povrata novca za voznu kartu i besplatna najbržega mogućega  preusmjeravanja do krajnjega odredišta pod usporedivim uvjetima.

Kasni li, pak, brod u dolasku, više od sata na putu dugome do četiri sata, dva sata na putu dugome od četiri do osam sati, tri sata na putu dugome od osam do 24 sata te šest sati na putu duljemu od 24 sata putniku će prijevoznik u novcu nadoknaditi četvrtinu cijene karte. Za dvostruko duga kašnjenja nadoknada se penje na 50 posto.

Uredba također propisuje da nemoćnim putnicimaa ili onima s ograničenom pokretljivoću prijevoznik mora omogućiti jednako korištenje svojih usluga kao i zdravima te im osigurati pomoć tijekom puta.

Hrvatski brodski prijevoznici smjet će prema ovoj uredbi zadržati tzv. društvene tarife, tj. povoljnije cijene prijevoza za otočno stanovništvo, ali općemu pučanstvu karte moraju ponuditi pod jednakim cijenama i uvjetima, bez ikakve izravne ili neizravne diskriminacije temeljem državljanstva putnika ili zemlje u kojoj je registrirana prijevozničlka tvrtka.

Uredba poziva zemlje članica da promiču integrirane prijevozne karte, kako bi se najbolje uskladilo različite oblike javnoga prijevoza.

Iz njezine su primjene izuzeti brodovi registrirani za do 12 putnika, s posadom manjom od tri osobe ili rutom do 500 metara u jednome smjeru. Ona ne obvezuje ni izletničke brodove, osim u krstarenjima, kao ni brodove koje se ne pokreće mehaničkim sredstvima. Izuzete su i replike povijesnih brodova sagrađene prije 1965. i registrirane za najviše 36 putnika.

Ključne riječi

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije