Na prijavu seksističkog reklamnog plakata restorana "Divino" koju je Centar za građanske inicijative Poreč 18. studenoga podnio Pravobraniteljici za ravnopravnost spolova, stigao je i odgovor pravobraniteljice Višnje Ljubičić.
Naime, porečki Centar za građanske inicijative u pritužbi je naveo da reklamni plakat "prikazuje ženu koja na sebi nosi raskopčanu košulju i haltere, a oko nje za stolom sjedi trojica muškaraca pred kojima je poslužena riba te u ruci drže čaše vina. Žena stoji pred muškarcima u pozi kao da im se nudi. Iznad fotografije stoji natpis „Feel Porec with all your senses“(„Osjeti Poreč svim svojim osjetilima“), koji sugerira da se u Poreču svim svojim osjetilima može osjetiti riba, vino i žena. Ovom seksističkom reklamom ženu se dovodi u podčinjeni položaj. Stječe se dojam da se u ponudi restorana, uz jelo i piće, nude i žene za seksualne usluge, što je zapravo trgovanje ljudima.“ Seksizam u oglašavanju zabranjen je Zakonom o ravnopravnosti spolova.
Izdvajamo dijelove u kojima Pravobraniteljica potvrđuje kako se reklamnim plakatom prekršio Zakon o ravnopravnosti spolova i u kojima reakciju Centra za građanske inicijative Poreč nalazi opravdanom:
"... izdvajanjem fotografije koja prikazuje ženu u donjem rublju (koja stoji u senzualnom stavu koji asocira na stereotip o prostitutkama koje se na taj način „nude“) iz konteksta kolekcije u sklopu koje je snimljena te dodavanjem slogana „Feel Poreč with all your senses“ na reklamni plakat, postiže se efekt kojim se sugerira da se muškarcima za stolom pored hrane i pića nudi i žena, tj. da pored ribe i vina kušaju i „osjete svim osjetilima“ i ženu. Prema tome, način na koji su spojeni različiti elementi koji sami po sebi ne predstavljaju diskriminirajuću poruku na temelju spola uvjetovao je takav učinak reklamnog plakata koji njegovu poruku čini vrlo podložnom interpretaciji kakvu je opisala pritužiteljica. Pritom napominjem da ovdje ne problematiziram namjeru koja se željela postići ovim reklamnim plakatom, već isključivo učinak koji je proizašao iz nje. ... Sagledavajući primjer o kojem se radi u ovom slučaju (reklami plakat) iz pozicije interpretacije pritužiteljice, žena se na plakatu prikazuje na način koji konzumentu reklame sugerira da će pored zadovoljstava koja pružaju hrana i piće, moći osjetiti i zadovoljstvo tjelesne seksualnosti konkretne žene koja ih kao muškarce „poslužuje“. Stoga, s obzirom da je na temelju ukupnog dojma koji pruža kombinacija vizualnog i tekstualnog dijela reklamnog plakata takva interpretacija vrlo izgledna, reakciju Centra za građanske inicijative Poreč nalazim opravdanom te smatram da reklamni plakat sadrži elemente koji nisu u skladu s čl.16.st.2. Zakona o ravnopravnosti spolova prema kojem je zabranjeno javno prikazivanje i predstavljanje žena i muškaraca na uvredljiv, omalovažavajući ili ponižavajući način. Slijedom navedenoga, dajem p r e p o r u k u da u budućim marketinškim aktivnostima restoran Divino posebnu pozornost obrati da izvlačenjem pojedinog umjetničkog izričaja kojeg koristi u reklamne svrhe iz konteksta ne postigne diskriminirajući učinak na temelju spola", stoji u odgovoru Višnje Ljubičić, pravobraniteljice za ravnopravnost spolova.
>> Vlasnik restorana: Ne vidim zašto je plakat seksistički, ali ću ga danas skinuti