O kurikularnoj reformi i razlozima aktualnih sukoba tek vrlo mali broj hrvatskih građana ima potpun i cjelovit uvid na temelju kojeg bi mogli relevantno, nepristrano i razumno rasuđivati. Neznanje uvijek otvara prostor za manipulacije, a u hrvatskim okolnostima i za izazivanje novih podjela. Tim više što smo svi svjesni važnosti obrazovanja kako za svakoga od nas osobno, naše bližnje i čitavu zajednicu koja nas okružuje. U takvim se okolnostima očekuje javno očitovanje društvenih autoriteta, bez obzira što i oni sami riskiraju da pri tomu svjesno ili nesvjesno, željeno ili neželjeno i sami upadnu u svrstavanja, manipulacije i iskrivljena tumačenja njihove motivacije, što će se možda i ovaj put dogoditi. Međutim, sve to je, s obzirom na sadržaj očitovanja predsjednice Republike Hrvatske Kolinde Grabar-Kitarović o kurikularnoj reformi u drugom planu.
Predsjednica je u pravom trenutku iskoristila svoj predsjednički autoritet, svoje obrazovanje pa i majčinstvo kako bi i argumentima “odozgor” upozorila da je tema obrazovanja od krucijalnog značenja za sve nas te da je pripremu i provođenje kurikularne reforme nužno nastaviti.
Pri tomu je i sama odala javno priznanje i svojevrsnu moralnu satisfakciju stručnoj skupini dr. sc. Borisa Jokića, s pravom upućujući i na nužnost demokratske, otvorene i javne rasprave o svim pojedinim primjedbama te na nastavak započetog rada.
Predsjednica je svoj autoritet založila za opravdane primjedbe tima dr. Jokića, ali i za opće dobro u okolnostima kad zbog političkih napetosti u zemlji postoji opasnost da se zbog politikantskih i inih društveno nebitnih motiva uspori jedna od najvažnijih reformi.
Stoga je ovdje riječ o jednom od najboljih predsjedničkih istupa Kolinde Grabar-Kitarović u kojem je s osjećajem za društveni trenutak državnički rekla svima što je trebalo reći ističući da je iznad svega važnost škole, znanja i učenja za život.
>> Boris Jokić nije jedini u Hrvatskoj koji nešto zna o obrazovanju
>> Ivica Puljak: Treba raspisati izbore, izabrati nove ljude i onda nastaviti reformu školstva