Je li problem u tome što to nije "iscurilo" u medije ili što nije u interesu javnosti da se i za to zna, ali iako se puno pisalo i govorilo o razlici u obradama EPPO-a i USKOK-a, o ovoj razlici ni riječi nije objavljeno proteklih dana. USKOK u svome priopćenju navodi da je "donio rješenje o provođenju istrage protiv trojice hrvatskih državljana (1964., 1967., 1977.) zbog osnovane sumnje na počinjenje kaznenih djela zlouporabe položaja i ovlasti, trgovanja utjecajem, primanja mita, poticanja na nezakonito pogodovanje i davanja mita, sve u sastavu zločinačkog udruženja...". U tročlanom "zločinačkom udruženju" USKOK-a su, osnovano se sumnja prema objavama u medijima, Vili Beroš, Krešimir Rotim i Saša Pozder.
U rješenju EPPO-a navodi se: "Postoji osnovana sumnja da je, u razdoblju od lipnja 2022. do studenog 2024., prvoosumnjičenik, kao voditelj zločinačkog udruženja, povezao u zajedničko djelovanje četvero drugih članova zločinačkog udruženja..." U peteročlanom "zločinačkom udruženju" EPPO-a , osnovano se sumnja su Hrvoje, Novica i Nikola Petrač, Saša Pozder i Tomo Pavić. Dakle, dok je za USKOK Beroš član zločinačke organizacije, za EPPO nije.
To nije uočeno ili jest pa je tendenciozno ocijenjeno da nije bitno iako je javnosti proteklih dana predstavljano kako su izuzetno važne razlike u dvije istrage, s fokusom baš na Beroša. Tako su naslovi vrištali: "Ovo je nevjerojatno, USKOK Beroša ne tereti za mito kao EPPO", "Svi tvrde da je Beroš primio mito. Osim Uskoka", "Beroš će dobro proći. Uskok ga ne tereti za mito..." te su potom, jer javnost to ima pravo znati, objavljivane poruke i pojedini iskazi iz WhatsApp skupine koji navodno dokazuju da je Vili Beroš primio mito. Premda, neki konkretan dokaz koji bi izravno teretio bivšeg ministra zdravstva zasad nismo čuli, iako to ne mora značiti da EPPO s njim ne raspolaže već samo da to nije "iscurilo" u javnost.
Zašto je bilo važno uočiti da USKOK tereti Beroša za trgovinu utjecajem, a ne i za mito? Zato kako bi se prikazalo da USKOK zapravo namjerava zaštititi bivšeg člana Vlade Andreja Plenkovića jer je po toj teoriji glavni razlog zašto je USKOK krenuo u akciju zapravo "spašavanje vojnika Beroša". Premda, kad su poruke iz mobitela Nikole Petrača iscurile u javnost, postalo je jasno da je taj mobitel ključan razlog zašto se razlikuju istrage EPPO-a i USKOK-a, dakle da su razlike uvjetovane isključivo tehničkim, istražnim, a ne političkim razlozima. Sada kad je USKOK dobio u nadležnost slučaj "Mikroskopi" vrlo brzo vidjet ćemo hoće li se "usuditi" ne istraživati Beroša i zbog primanja mita, ako je uopće bitno koja je početna radna verzija istrage. I za trgovinu utjecajem, kao i za mito, može se izreći kazna od 1 do 10 godina zatvora. Osim toga, mito čini tko ga zahtijeva ili primi, ili prihvati obećanje mita kako bi "unutar ili izvan granica svoje ovlasti obavio službenu ili drugu radnju koja se ne bi smjela obaviti", dok i trgovinu utjecajem čini "tko zahtijeva ili primi mito, ili prihvati ponudu ili obećanje mita za sebe ili drugoga da iskorištavanjem svoga službenog ili društvenog položaja ili utjecaja posreduje da se obavi službena ili druga radnja koja se ne bi smjela obaviti...". Dakle, razlika je u finesama, kod trgovine utjecajem radi se o neizravnom djelovanju korištenjem pozicije ili društvenog autoriteta kako bi se počinila neka nedopustiva službena radnja, a kod mita se radi o izravnom djelovanju. Jedino što u javnosti puno jači odjek ima "mito" pa su stoga mediji i toliko inzistirali na toj razlici.
Međutim, biti član zločinačkog udruženja bitno otežava poziciju osumnjičenika. Tko organizira ili vodi zločinačko udruženje, prijeti mu kazna od šest mjeseci do pet godina, a ostalim članovima do tri godine. Naš Kazneni zakon još za počinjenje kaznenog djela u sastavu zločinačkog udruženja propisuje teže kazne pa za kaznena djela za koja je propisana kazna do pet godina zatvora ako su počinjena u sastavu udruženja prijeti od 1 do 10 godina zatvora, ako je do osam godina onda 3 do 12 godina ili ako je najveća moguća kazna 10 godina onda od 3 do 15 godina zatvora. Dakle, kad se već uspoređuju inkriminacije, u svakom je slučaju za Beroša puno teže rješenje USKOK-a. Premda, i to USKOK-ovo i EPPO-ovo rješenje početne su verzije koje se do kraja istrage mogu ublažiti, postrožiti ili netko može i otpasti. U svakom slučaju bilo je puno važnije istaknuti tu razliku u rješenjima EPPO-a i USKOK-a, a o kojoj je tek sinoć pisao jedino Nacional koji je objavio i EPPO-ovo rješenje u kojem je Vili Beroš šestoosumnjičenik te nije član zločinačkog udruženja. I to govori o tendencioznom pristupu radi politizacije slučaja.
FOTO Pogledajte privođenje Beroša na sud: U lisicama i uz osmijeh prošao pokraj novinara
HRvatSka ovo ti je odgovor jer mi ga ne dozvoljavaju na drugi način. Ja se politikom uopće nisam bavio do kraja rata jer sam se fokusirao na obranu domovine i to sam radio od srpnja 1991. Krajem 90-ih sam se uključio u politiku u jednoj tada oporbenoj stranci i bio najveći mogući kritičar HDZ-a upravo iz razloga pljačke u privatizaciji. Ali kad sam početkom 2000-ih vidio za što su stare komunjare spremne i što sve uradiše od HR 2004. otišao sam onima koji su također bili spremni krasti ali koji znaju i raditi. treba ih stalno popravljati, kao 2011. skinuti sa vlasti ali ovo je prvi put od kada je HR da jedna Vlada uhićuje i zatvara svoje ministre i zbog toga imaju moju podršku.