Mir je riječ koja je bila okosnica svih govora pape Franje u Sarajevu. Na putu u glavni grad BiH rekao je da je u pohodu mira koji je krenuo dobrim putem. Na međuvjerskom susretu istaknuo je da ohrabruje sve koji se zauzimaju za mir, "kojega ste vi vjerski lideri prvi čuvari tu u BiH". Na početku dijaloga je susret. Jedan se drugome približava hodajući na prstima, bez dizanja prašine koja zamagljuje vid, kazao je papa Franjo u siječnju 2015. govoreći o kršćansko-islamskom odnosu.
U pripremama za dijalog treba vježbati slušanje drugoga. Kršćansko-islamski dijalog treba strpljenje i poniznost uz produbljeno izučavanje jer improvizacija može biti kontraproduktivna. "Mir je Božji san, koji nailazi na otpor ljudi", kazao je Franjo u Sarajevu. Ohrabrio je sve one koji promiču prijateljstvo, bratstvo, međureligijski dijalog i mir među ljudima. Za Vatikan je vrlo važno da svi ljudi u BiH budu jednakopravni kako bi se mogli osjećati punopravnim građanima, a to je osnovni uvjet za mir. U tom bi smislu BiH mogla biti uzor drugim zemljama u svijetu, u kojima se ne prihvaćaju različitosti.
U međuvjerskom dijalogu prepoznaje se i razvija duhovno zajedništvo koje promiče moralne vrijednosti, pravdu i mir. Dijalog je škola čovječanstva i čimbenik zajedništva, koje pomaže "stvaranje društva temeljenog na toleranciji i uzajamnom štovanju", kazao je Franjo tijekom međuvjerskog susreta u Sarajevu. Međuvjerski dijalog ne može se ograničiti na pojedince, na čelnike vjerskih zajednica, već se treba proširiti na sve vjernike, uključiti sve osobe i društvene slojeve. I na taj "prošireni" međuvjerski dijalog papa je pozvao mlade koji imaju zadaću izgraditi budućnost BiH.Prihvatiti i slušati drugoga, recept je ne samo za međukršćanski i međuvjerski dijalog, već općenito za suživot među narodima. Recept je iz Sarajeva i za Sarajevo.
>>Papin pastirski štap se razbio prije mise pa ga zalijepili trakom
>>Postoji nada u mirnu budućnost