Dio cestovnih prijevoznika je "na aparatima", a današnji prosvjed organiziran je zbog teške situacije prijevoznika iz središnje i istočne Hrvatske kojima su na raspolaganju samo dva granična prijelaza, rekao je u ponedjeljak predsjednik Udruge hrvatskih cestovnih prijevoznika Dragutin Kranjčec.
U izjavi za Hinu po okončanju prosvjeda, istaknuo je da je ta akcija tijekom koje su u ponedjeljak ujutro i prije podne prijevoznici blokirali neke zagrebačke prometnice, posljedica ignoriranja i oglušivanja Ministarstva mora, prometa i infrastrukture na njihove probleme.
"Današnji prosvjed bio je planiran još za proljeće, ali su nas u ministarstvu uvjeravali da će se pozabaviti rješenjem našeg problema. No, oglušili su se na sve naše zahtjeve i molbe, slali smo im milijun dopisa i na sve su se oglušili", naveo je Kranjčec.
Ujedno se ispričao Zagrepčanima koji su jutros zbog prosvjeda kasnili na posao.
Kao najveći problem prijevoznika istaknuo je graničnu regulaciju, s obzirom da gotovo četvrtina prijevoznika iz cijele Hrvatske odnosno oni iz središnjih i istočnih dijelova zemlje, mogu koristiti samo dva granična prijelaza - Breganu i Macelj.
"Tamo se stvaraju ogromne gužve, naši vozači na prijelaz granice čekaju od šest do deset sati. Jesmo li mi manje vrijedni ljudi?", pita Kranjčec. Ističe, međutim, da su za taj režim krivi Slovenci, ali kaže da je to trebalo riješiti politički putem.
Dodaje da ga je ministar prometa Oleg Butković zvao u subotu ne bi li ga nagovorio na odustanak od prosvjeda.
Prijevoznike uz ostalo "peče" i što moraju plaćati obvezno članstvo u komorama, a posebno Hrvatskoj gospodarskoj komori i Hrvatskoj obrtničkoj komori, institucijama od kojih, navodi Kranjčec, nemaju nikakve koristi.
"Kakva smo mi demokracija kada nas se prisiljava da plaćamo takvim komorama?", pita predsjednik Udruge hrvatskih cestovnih prijevoznika.
Zadovoljan je što prijevoznici iz svih dijelova Hrvatske pokazali solidarnost sa svojim kontinentalnim kolegama, pa su recimo na prosvjedima u Zagrebu sudjelovali i prijevoznici iz Istre i Dalmacije.
"Puno prijevoznika je 'na respiratoru', posla je sve manje, korona je donijela svoje. Za vrijeme prvog lockdowna radili smo s 15-ak posto kapaciteta, sada je bolje, ali pitanje je što donosi sutra", zaključio je Kranjčec.
Predsjednik Udruge Glas poduzetnika Hrvoje Bujas istaknuo je kako je krajnje vrijeme da Vlada prihvati razumne prijedloge hrvatskih prijevoznika.
"Vlada treba napraviti sve da prijevoznici ne čekaju danima za prijelaz na graničnim prijelazima. Naglašavam da je cijeli sustav prereguliran, da je nemoguće plaćati sve nebulozne parafiskalne namete i vrijeme je da se i glas prijevoznika čuje", rekao je Bujas.
Sta