Proizvodnja u Tvornici željezničkih vozila Gredelj u stečaju nastavit će se i dalje- to je jedan od pet zaključaka koji su prihvatili vjerovnici te posrnule tvrtke na prvom ročištu vjerovnika koje je održano jučer u Zagrebu. Na ročištu su još doneseni zaključci da se prihvača stečajni plan za Gredelj njegova stečajnog upravitelja Pere Hrkaća, zatim da se nastavi s legalizacijom objekata TŽV-a kao i da se nastave započeti sudski postupci u korist tvrtke.Zaključeno je i da se proda imovine Gredelja koja nije nužna za njegovo poslovanje. Tu se provenstveno radi o odmaralištima na Rabu i u Zadru te dijelu zemljišta. Vjerovnici Gredelja zaključke su usvojili gotovo jednoglasno, a najbitniji od njih je onaj da se nastavi poslovanje i da se ne ide u parcijalnu prodaju imovine.
Prijavljene tražbine
Vrijednost imovine i potraživanja TŽV Gredelj procijenjena je na oko 856 milijuna kuna, dok ukupne priznate prijavljene tražbine vjerovnika iznose oko 900 milijuna kuna. Gredelj je u stečaju od 1. listopada 2012. Trenutačno je u tvornici zaposleno 1000 radnika, od čega 840 proizvodnih i 160 radnika koji djeluju kao servis proizvodnji. Bivši i sadašnji radnici Gredelja,njih ukupno 1463, imaju priznate ukupne tražbine od 270 milijuna kuna bruto od te su u prvom višem isplatnom redu i kao takvi prvi će namiriti svoja potraživanja. Očekuje se da će Agencija za osiguranje radničkih potraživanja u slučaju stečaja poslodavca (AORPS) tijekom veljače radnicima isplatiti ukupno oko 33 milijuna kuna. Nakon što bude prihvaćen stečajni plan očekuje se da će se i preostali iznos odnosno razlika od iznosa koji će isplatiti agencija pa do ukupnog neto iznosa potraživanja radnika, podmiriti po obrocima iz daljnjeg poslovanja tvrtke u stečajnom postupku..
Interes kupaca
Nakon radnika, u drugi viši isplatni red spadaju najvećim dijelom banke i dobavljači odnosno 458 vjerovnika s tražbinama od 502 milijuna kuna. Oko 30 milijuna kuna tražbina dobavljača još nije prijavljeno, a rok za njihovu prijavu je tri mjeseca od dana ročišta.Za kupnju Gredelja zainteresirano je i nekoliko stranih kompanija, i to kineski China National Corporation For Overseas Economic Cooperation koji bi želio kupiti cijelu tvrtku te američke kompanije National Railway Equipment Company i Electro-Motive Diesel koje žele samo dio Gredelja. One bi se za kupnju TŽV-a trebale natjecati na dražbi iduće godine.
>>URSH: Hrkać tjera radnike Gredelja na potpisivanje punomoći
Neznam kam ide ? Nije definirano što će biti s firmom koja je pojela svoju supstancu i tek je virtualno njeno postojanje . Gospodo koliko vidim bankrot je konačan i ono što ide dalje je tek fikcija onih koji bi prodali već upropašteno ali nitko pametan neće kupiti ljude i njihove brige. Vrijednost firme je u minusu a proizvodi su preskupi .U svijetu se proizvode vlakovi koji jure tristo i više a mi svoje ni ispitati nemamo gdje. Ma nisam pesimist nego ne pušim komunističku maglu.