Željko Marušić

Prometni stručnjak o nesreći poljskog autobusa: Treba zabraniti vožnju pod tempomatom od ponoći do 6 sati

Teška nesreća na A4: Izvlačenje autobusa nakon nesreće u kojoj je poginulo 12 ljudi
Foto: Zeljko Lukunic/PIXSELL
1/6
12.08.2022.
u 11:31

Policija to učinkovito može kontrolirati rutinskim kontrolama autobusa u sitnim satima i pregledom tahografa. Mnogima to neće odgovarati, pogotovo vozačima koji uredno ispunjavaju odredbe o odmorima i vremenima vožnje tijekom tjedna, ali bez toga možemo očekivati sljedeću sličnu ili goru prometnu tragediju, piše prometni stručnjak Željko Marušić za Autoportal

Zahuktali autobus pun usnulih poljskih hodočasnika na autocesti A1 tempomatom održava brzinu od 90 km/h, čak i na blagoj uzbrdici, vozač, koji odmara noge, bori se s umorom i snom. Iskustvo mu pomaže da i tako kontrolira situaciju, ali za trenutak oči mu se sklope i – bum, piše prometni stručnjak Željko Marušić za Autoportal.

"Kad vozač zaspi, autobus nesmanjenom brzinom, bez oduzimanja snage motora (!) i kočenja, nekontrolirano skreće s putanje, izlijeće s voznog traka, probija zaštitnu ogradu pa se zabija u tvrdi objekt, drugo vozilo, prevrće ili naleti na vozilo ispred, najčešće posljednje u koloni koja se stvorila zbog gužve.

Rizik povećava korištenje mobitela, pogotovo što mnogi vozači tegljača tijekom vožnje na tempomatu surfaju po internetu, koriste društvene mreže, odgovaraju na poruke… Kako to spriječiti? Povećanim kontrolama, no trenutačno je to nemoguća misija, jer je policije na autocestama premalo da bi mogla učinkovitije kontrolirati ove probleme.

Video: Snimka poljskog autobusa prije nesreće

Prema to nije jamstvo da je vozač odmoran, treba pojačati kontrole tahografa na granicama i intenzivirati kontrole na autocesti. Učinkovitije kontrole korištenja mobitela u vožnji, vozača svih vozila, moguće su jedino premrežavanjem autocesta radarskim uređajima za mjerenje brzine, s visokorazlučivim kamerama koje mogu kontrolirati i vezivanje u vožnji.

Zbog toga je to prometni prioritet od nacionalnog interesa. Tada bi se i rasteretili presretači koji bi umjesto neučinkovitog lovljenja prebrzih vozača, primarno kontrolirali upravo ovakve devijacije. Ali ono što možemo već danas jest:

Zabraniti vožnju autobusa i tegljača korištenjem tempomata, od ponoći do 6 sati, uz kaznu od 1000 eura za vozača i 10.000 eura za poslodavca.

Policija to učinkovito može kontrolirati rutinskim kontrolama autobusa u sitnim satima i pregledom tahografa. Mnogima to neće odgovarati, pogotovo vozačima koji uredno ispunjavaju odredbe o odmorima i vremenima vožnje tijekom tjedna, ali bez toga možemo samo očekivati sljedeću sličnu ili goru prometnu tragediju.

Policija to može utvrditi pregledom tahografa jer se u vožnji bez tempomata stalno bilježe manja ili veća kolebanja brzine, po potrebi i priključenjem policijskog kontrolnog uređaja na OBD priključak. Razmjerno jednostavno mogla bi se opremiti i obučiti za takve postupke", piše Marušić.

Ključne riječi

Komentara 21

KO
koraknaprijed
12:12 12.08.2022.

Tempomat se NE upotrebljava u gužva ma kao sto su ljetne gužve u Srpanj-Kolovoz.

HI
Hrvat iz Prigorja
13:47 12.08.2022.

Imam tempomat u autu već 6 g. , još ga nisam koristio i vjerovatno neću

DU
Deleted user
22:49 12.08.2022.

Ovakvim 'stručnjacima' treba zabraniti da zagađuju javni prostor.

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije