plan b

Propadne li Hajdaševa koncesija autocesta, HAC-ONC ide na burzu

Zoran Milanović, Siniša Hajdaš Dončić
Foto: Hrvoje Jelavic/PIXSELL
Autori: Ivanka Toma, Lidija Kiseljak, Josip Bohutinski
25.02.2015.
u 14:40

Mirovinski fondovi žele koncesiju, ali bi sudjelovali i u IPO-u ako do njega dođe

Ovaj tjedan počela je nova runda pregovora predstavnika Vlade s potencijalnim koncesionarima autocesta. S obzirom na to da je davanje autocesta u koncesiju neizvjesno zbog mogućeg održavanja referenduma kojim bi se zabranilo koncesioniranje sagrađenih javnih cesta, za što je skupljen dovoljan broj potpisa, a sad se čeka odluka Ustavnog suda je li to pitanje sukladno Ustavu, u Vladi pripremaju plan B ako koncesioniranje propadne.

Taj je plan još u jeku prikupljanja potpisa za referendum iznio resorni ministar Siniša Hajdaš Dončić, a on bi značio privatizaciju tvrtke Hrvatske autoceste-Održavanje i naplata cestarine. To je tvrtka kći Hrvatskih autocesta koja za HAC i Autocestu Rijeka – Zagreb održava autoceste i naplaćuje cestarinu. Sav prihod od cestarine, a to je oko 1,9 milijardi kuna godišnje, HAC-ONC prosljeđuje HAC-u i ARZ-u. Za svoje usluge pak HAC-ONC od te dvije tvrtke godišnje dobije oko 700 milijuna kuna, s time da oko 400 milijuna kuna ide za plaće zaposlenika.

Temeljni kapital HAC-ONC-a je pak 92,2 milijuna kuna. HAC-ONC ne bi smio imati dobit jer mu ARZ i HAC plate točno onoliko koliko mu iznose troškovi pruženih usluga.

Prema neslužbenim informacijama iz Vlade, u privatizaciji HAC-ONC-a trebali bi sudjelovati hrvatski mirovinski fondovi, koji su i sad u dva odvojena konzorcija zainteresirana za koncesiju autocesta. Sadašnji HAC-ONC bio bi premali zalogaj za mirovince koji upravljaju desecima milijardi kuna, a njegovom privatizacijom ne bi se riješio problem duga autocesta, koji bi ostao HAC-u i ARZ-u.

Izvor blizak mirovinskim fondovima kaže da je njima i dalje najbolja opcija koncesija.

No, ako bi se išlo na plan B, onda bi se, objašnjava, prebacile koncesije koje sad imaju HAC i ARZ na HAC-ONC kako bi se uvelike podigla njegova vrijednost, a onda bi se išlo na inicijalnu javnu ponudu dionica te tvrtke (IPO). Time bi se i mirovincima omogućilo da sudjeluju u toj javnoj ponudi, a od prikupljenog novca vratili bi se loši krediti HAC-a i ARZ-a. No prije toga treba promijeniti određene zakone.

>>Država će koncesionaru Autoceste Zagreb-Macelj platiti 69 milijuna kuna

>>Koncesionari: Dogodine ćemo za ceste nuditi manje od 3 milijarde eura

Komentara 3

LI
liskovaca
16:05 25.02.2015.

našom lovom bi kupili naše!

RA
RafaelBoban1970
16:54 25.02.2015.

zanimljivo ?! Znaci to bi prebacili na mirovinske fondove , a onda bi se za te iste fondove da se pokrpaju rupe dizali krediti i rezale mirovine ??!! Pa sa ovima bi se i lud raspametio , nije ni cudodo da je Fred ozdravio od PTPS , vjerovatno jedinstven slucaj u povijesti vojne medicine !

IB
Ivan Basar
17:17 25.02.2015.

U Vladi pripremaju plan B ako koncesioniranje propadne. Polako mi to sve postaje jasno iako ne razumijem, ali nije važno, samo polako počinjem svačati da je plan B isto tako jedan vic, a to znači da bi se trebalo ozbiljnoljno prihvatiti plana C, koji će isto tako proči k vragu, pa bi trebalo hitno započeti sa planom D, jer, skoro dolazi Božić.

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije