od 1. rujna nova pruga

Najveći ciklus investicija u željeznicu u Hrvatskoj: Ulaže se 9,3 milijardi kuna

Izgradnja i renoviranje pruge Dugo Selo - Vrbovec - Križevci
Foto: Matija Habljak/PIXSELL
1/3
09.07.2019.
u 14:29

Od 2019. do 2023. u željezničku infrastrukturu planira se uložiti 9,3 milijarde kuna

Od 2019. do 2023. u željezničku infrastrukturu planira se uložiti 9,3 milijarde kuna, od čega se 59 posto odnosi na projekte sufinancirane iz EU. U HŽ Infrastrukturi (HŽI) kažu da je sadašnji investicijski ciklus u željezničku infrastrukturu najveći u povijesti Hrvatske napominjući da je ta tvrtka jedan od najvećih korisnika bespovratnih sredstava Europske unije. Radi se na 18 kapitalnih projekata u višegodišnjem razdoblju.

Četiri projekta u izgradnji

Od toga su četiri projekta u fazi izgradnje. Najbliže završetku radova i puštanju u promet jest pruga Gradec – Sveti Ivan Žabno. A to je prva nova pruga koja je izgrađena u Hrvatskoj nakon punih 50 godina. U HŽI-ju doznajemo da bi ta pruga mogla biti puštena u promet 1. rujna. Radovi na toj pruzi, vrijedni 193,5 milijuna kuna, počeli su u prosincu 2015. Na pruzi se trenutačno provodi tehnički pregled za svih pet građevinskih dozvola. Sljedeći tjedan, otkrivaju u HŽI-ju, predat će zahtjev Agenciji za sigurnost željezničkog prometa za puštanje pruge u uporabu.

Radovi na pruzi Dugo Selo – Križevci, pak, kasne oko dvije godine i to, kako navode u HŽI-ju, zbog stečaja podizvođača radova, nelikvidnosti ostalih članova konzorcija, problema s projektnom dokumentacijom kao i zbog problema pri rješavanju imovinskopravnih odnosa. Radovi, vrijedni 1,2 milijarde kuna, na toj pruzi počeli su u srpnju 2016., a predviđeni je rok njihova završetka veljača 2022.

Foto: Matija Habljak/PIXSELL

U tijeku su radovi i na pruzi Zabok – Zaprešić, vrijedni 529 milijuna kuna te na projektu razvoja multimodalne platforme u Luci Rijeka i povezivanja s kontejnerskim terminalom Jadranska vrata u vrijednosti 220,7 milijuna kuna. Trenutačno su četiri velika projekta u fazi javne nabave.

Za prugu Križevci – Koprivnica – državna granica, čiji prihvatljivi troškovi iznose 297 milijuna eura, od čega je 85 posto sredstava iz Instrumenta za povezivanje Europe (CEF), uložene su bile tri žalbe na natječajnu dokumentaciju. Zadnju od njih jučer je Državna komisija za kontrolu postupaka javne nabave usvojila.

Za prugu Vinkovci – Vukovar pak nakon što je odabran izvođač radova – španjolska tvrtka Comsa koja je ponudila 376,3 milijuna kuna, uložene su dvije žalbe koje se još rješavaju. Za projekt Zagrebačko pristanište u luci Rijeka, vrijedan 31,6 milijuna eura, prije nekoliko dana potpisan je ugovor s izvođačem radova SŽ – Železniško gradbeno podjetje Ljubljana. Na nadmetanju za prugu Zagreb – Savski Marof pak pristigla samo jedna ponuda, i to konzorcija Swietelsky – Dalekovod u iznosu od 379 milijuna kuna.

Moguće poništenje natječaja

U HŽI-ju kažu da ta ponuda premašuje procijenjenu vrijednost radova. te da će se nakon konzultacija sa Svjetskom bankom, čijim se kreditom financira taj projekt, donijeti odluka o poništenju nadmetanja ili odabiru izvođača. Veliki projekti izgradnje i modernizacije dionica koji su u fazi projektiranja i izrade studijske dokumentacije su Dugo Selo – Novska, Hrvatski Leskovac – Karlovac, Škrljevo – Rijeka – Jurdani, Oštarije – Škrljevo, Karlovac – Oštarije, Lepoglavska spojnica, čvorište Zagreb, Oštarije – Knin, Knin – Split i Okučani – Vinkovci. 

Komentara 22

DU
Deleted user
15:29 09.07.2019.

Po broju negativnih komentara vidim da je uhljebima željeznica u odličnom stanju, dika i ponos naš!! Pitajte malo puste članove uprava, direktore poduzeća, voditelje nabava koliko su kuća, vikendica, stanova priskrbili? Slijepci!

AN
Andrej50
16:36 09.07.2019.

A modernizacija pruge Zagreb-Split? To ne bi išlo?

DU
dugi
17:22 09.07.2019.

A da nam u Kustosiji napravite makar nadstresnicu, ako vec ne pristojnu stanicu.? Medjunarodni vlakovi prolaze , a ljudi se cude kad vide kako putnici stoje na zimi, snijegu, kisi, kao u nekoj zabitnoj zemlji a ne na ulazu u "Metropolu". Tuzna nam drzava.

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije