U utorak je s tri minute zakašnjenja u 10 sati i 14 minuta krenuo na svoju prvu vožnju splitski gradski vlak, popularni metro, koji će povezivati novi privremeni autobusni kolodvor na Kopilici i glavni željeznički kolodvor, odnosno trajektnu luku.
Putovanje traje četiri minute, cijena karte je 11 kuna, a osim za “metro” vrijedi i za prvu zonu Prometovih autobusa 75 minuta nakon poništavanja.
Do početka glavne turističke sezone vozit će svake 24 minute, a onda i češće.
Tunel kroz koji prolazi sagrađen je 1979. za MIS. Ovo je tek prva faza, cilj je željeznicom povezati Zračnu luku Resnik i Gradsku luku Split.
– Imamo 300.000 ljudi koji gravitiraju Splitu. Da bismo rasteretili centar grada, uveli smo niz mjera, a posebno mi je zadovoljstvo dolazak novih autobusa u srpnju i kolovozu. Uskoro će i sustav gradskih bicikala. Na nama je sada naviknuti građane na novi sistem i poticati ih na rasterećenje – rekao je splitski gradonačelnik Andro Krstulović Opara.
Za sve nase vece gradove na moru bi u sezoni trebalo uvesti sistem park and ride s velikim relativno povoljnim parkiralistima na periferiji od kojih ide prijevoz autobusima da samog centra. Tako bi se rijesile nesnosne guzve i kronican manjakk parkiralista u samom centru. Turisti pak mogu pjesice obici sve znamenitosti kad ih javni prijevoz doveze u sam centar. Naravno da to nekima nije u interesu, jer bi ih ostavilo bez velike zarade na preskupim gradskim ili pak privatnim i divljim parkinzima, ali zapitajmo se kakva je kvaliteta zivota samih gradjana i jesu li turisti tu da se zivciraju zbog nase nesposobnosti i javasluka ili su dosli da se odmore.